کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نرخ بنزین افزایش نمی‌یابد

1 آبان 1403 ساعت 12:16

پور محمدی افزود: در جهت جلوگیری و کشیدن ترمز افزایش نرخ بنزین برنامه های از جمله‌ صرفه جویی را در نظر گرفته ایم اما آیت اقدامات به معنای گران کردن نرخ قیمت بنزین نیست.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت مارئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امسال در لایحه بودجه کشور هیچ تغییری در نرخ بنزین نداریم، اما ممکن است برنامه‌های را برای افزایش صرفه جویی در دستور کار قرار دهیم.
حمید پور محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی در خصوص نرخ تعیین شده قیمت بنزین در لایحه بودجه ۱۴۰۴ گفت: امسال در لایحه بودجه کشور هیچ تغییری در نرخ بنزین نداریم اما ممکن است برنامه های را برای افزایش صرفه جویی در دستور کار قرار دهیم.
وی با بیان اینکه رشد مصرف بنزین افزایش بی رویه داشته و ۴۰ درصد افزایش یافته است گفت:  افزایش بی رویه مصرف بنزین  باعث می شود که از بودجه سایر بخش ها   استفاده کنیم  تا مبالغ بنزین  پرداخت شود. 
وی افزود: در جهت جلوگیری و کشیدن ترمز افزایش نرخ بنزین  برنامه های از جمله‌ صرفه جویی را در نظر گرفته ایم اما آیت اقدامات به معنای گران کردن نرخ قیمت بنزین نیست.
 پور محمدی  تاکید کرد: نرخ صادرات هر بشکه ۶۳ دلار در ازای هر بشکه  در نظر گرفته ایم و نرخ دلار برای کالاهای اساسی در همان نرخ‌های ترجیحی می‌ایستیم  اما تلاش می‌کنیم به سمت بازار واحد برویم و ارزهای توافقی  پا برجا است‌.
پورمحمدی  با بیان اینکه در جهت  صرفه جویی در مصرف سوخت  ۲ میلیارد دلار امکان ورود خودروهای نو در سال آینده در نظر گرفته شده تا در کنار صرف جویی بتوانیم مصرف را کم کنیم گفت: در لایحه بودجه چیزی به عنوان افزایش یا کاهش قیمت بنزین لحاظ نمی‌شود.
منبع:باشگاه خبرنگاران 


کد مطلب: 167942

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/167942/نرخ-بنزین-افزایش-نمی-یابد

نفت ما
  https://www.naftema.com