کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مهار نشت خط لوله نفت صادراتی در گچساران

9 مهر 1403 ساعت 14:42

کمالی اظهار کرد: گروه‌های عملیاتی از لحظه بروز این حادثه با همکاری نیرو‌های فنی، ایمنی، خدماتی، ترابری، روابط عمومی و حراست در محل حاضر شدند و با بسیج امکانات و ماشین‌آلات، ابتدا جریان نفت را کنترل و ایمن سازی محل را انجام داده و سپس با نصب گیره موقت، نشتی را مهار و برطرف کردند.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت مامدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت:مهار نشت خط لوله ۳۰ اینج نفت صادراتی گچساران با بهره‌گیری از توانمندی و تلاش متخصصان انجام شد.
غلامرضا کمالی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: عملیات سخت و حساس رفع نشتی از خط لوله ۳۰ اینج نفت صادراتی گچساران با تلاش جهادی کارکنان عملیاتی این شرکت در کمترین زمان ممکن انجام شد.
وی بیان کرد: شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران پس از اطلاع از سوراخ شدن خط لوله و نشت نفت، با برنامه ریزی دقیق و هماهنگی‌های لازم و به دلیل حساسیت موضوع و جلوگیری از آلودگی زیست محیطی و انتشار نفت و گاز به محیط، کارکنان این شرکت را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل نشت منطقه گوره اعزام و با رعایت مقررات ایمنی نشتی از خط لوله را کنترل و مهار کرد.
کمالی اظهار کرد: گروه‌های عملیاتی از لحظه بروز این حادثه با همکاری نیرو‌های فنی، ایمنی، خدماتی، ترابری، روابط عمومی و حراست در محل حاضر شدند و با بسیج امکانات و ماشین‌آلات، ابتدا جریان نفت را کنترل و ایمن سازی محل را انجام داده و سپس با نصب گیره موقت، نشتی را  مهار و برطرف کردند.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران افزود: با انجام این اقدام جهادی از کاهش تولید و توقف ۱۷۰ هزار بشکه نفت در روز جلوگیری شد.
کمالی ابراز کرد: عملیات کنترل، مهار و رفع نشت نفت از این خط لوله با درایت همکاران جهادی و با تلاش واحد‌های مختلف عملیاتی از جمله خدمات عملیات، خط لوله، بهره برداری و با پشتیبانی و همراهی ایمنی، فنی، ترابری و فرودگاهی، حراست و خدمات، بدون هیچ حادثه‌ای با موفقیت انجام گردید.
وی تصریح کرد: پس از پایان عملیات رفع نشت، انتقال نفت مهار شده ناشی از نفت ریزی که در گودال‌های موقت احداث شده، جمع آوری شده بود و بازگردانی نفت و پاکسازی و ایمن سازی محل نشت نفت بدون وقفه در جریان می‌باشد.
کمالی بیان کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دومین شرکت تولید کننده نفت در کشور و بیش از ۱۱۱ دصد از برنامه تولیدی این شرکت محقق شده است.
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران تصریح کرد: بیش از ۶ هزار نیرو در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران فعالیت دارند.
تولید نفت در این منطقه نفت خیز با ۸۰ هزار بشکه افزایش ظرف یک سال گذشته هم اینک به ۶۳۰ هزار بشکه در روز رسیده است.
این شرکت وظیفه استخراج و بهره برداری از ۱۸ میدان نفتی را بر عهده دارد که بخش اعظم آن مربوط به میدان نفتی گچساران است.
گچساران دومین شرکت تولید کننده نفت در منطقه جنوب است و افزون بر ۲۰ درصد نفت کشور در حوزه نفتی گچساران تولید می‌شود.


کد مطلب: 167552

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/167552/مهار-نشت-خط-لوله-نفت-صادراتی-گچساران

نفت ما
  https://www.naftema.com