کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از توسعه تجدیدپذیرها عقب مانده‌ایم

3 مهر 1403 ساعت 14:00

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه عربستان سعودی نیز برنامه دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی سهم انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق خود را به ۶۰ درصد برساند و اروپا هم در سال ۲۰۲۴ سهمی ۳۱ درصدی از انرژی های تجدیدپذیر خواهد داشت، گفت: این درحالی است که علی‌رغم ظرفیت‌های بالای انرژی تجدیدپذیر و با وجود ناترازی شدید انرژی در کشور، انرژی های تجدیدپذیر سهمی ناچیز در تولید برق دارد.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در حال حاضر با ناترازی شدید در حوزه انرژی مواجه هستیم اما سهم انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق کشور یک و دو دهم است که باتوجه به ظرفیت‌های موجود در کشور عدد ناچیزی است.
 محمود نجفی در دومین همایش توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر صنایع با بیان اینکه ناترازی شدید انرژی نیاز به توسعه تجدیدپذیرها را جدی تر کرده است اظهار کرد: ۶۰ درصد ظرفیت اسمی صنایع کشور به دلیل ناتراز آب، برق و گاز هدر رفته است که این امر کاهش تولید و افزایش تورم را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه آمریکا در سال ۲۰۲۳ میلادی ۲۵ درصد سهم انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق داشته است. این کشور برای سال ۲۰۲۴ هم برنامه دارد سهم انرژی های تجدیدپذیر را به ۳۰ درصد افزایش دهد، گفت: چین نیز در سال ۲۰۲۳ سهم حدود ۱۵ درصدی انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق داشته و برنامه دارد امسال به ۳۵ درصد برساند و نیز سهم انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق کشور ژاپن ۱۵ درصد است.
رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه عربستان سعودی نیز برنامه دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی سهم انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق خود را به ۶۰ درصد برساند و اروپا هم در سال ۲۰۲۴ سهمی ۳۱ درصدی از انرژی های تجدیدپذیر خواهد داشت، گفت: این درحالی است که علی‌رغم ظرفیت‌های بالای انرژی تجدیدپذیر و  با وجود ناترازی شدید انرژی در کشور، انرژی های تجدیدپذیر سهمی ناچیز در تولید برق دارد.
نجفی با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه نیز برنامه دارند سهم انرژی های تجدیدپذیر را به ۵۰ درصد افزایش دهند ولی ایران همچنان عقب‌ماندگی دارد، گفت: باید سهم انرژی های تجدیدپذیر در برنامه هفتم بیشتر شود تا بتوان ناترازی ها را کاهش داد. باوجود همه مشکلات اگر تعاملات با جهان برقرار شده و اعتماد جامعه جلب شود و نیز انگیزه برای فعالان ایجاد شود می توان برای توسعه تجدیدپذیر ها اقدام کرد.
وی با اشاره به ناترازی حدود ۱۰۰۰ مگاواتی برق در شهرک های صنعت تهران، گفت: می توان با توسعه تجدیدپذیرها این میزان را کاهش داد، این مساله اهمیت زیادی دارد چراکه با کاهش تولید تورم افزایش می‌یابد و باید به این مهم توجه جدی شود.


کد مطلب: 167441

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/167441/توسعه-تجدیدپذیرها-عقب-مانده-ایم

نفت ما
  https://www.naftema.com