۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۱۶۷۰۷۴

پيشتازي فروش مارون زير ذره بين تحليل

پتروشيمي مارون در مردادماه، فروش ۴.٨ هزار ميليارد تومان را گزارش كرد که رشد به ترتیب ١١ درصد و ٣٠ درصد نسبت به ماه گذشته و میانگین ۴ ماه قبل داشته است.
پيشتازي فروش مارون زير ذره بين تحليل
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،پتروشيمي مارون درحالي مردادماه را پشت سر گذاشت كه با رشد ١١۴ درصد فروش در دوره ۵ ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۴ درصد كل فروش سال گذشته را در اين مدت پوشش داده و پيش بيني مي شود درآمدهاي عملياتي اين شركت جهش ٣٠ درصدي را تا پايان سال تجربه كند.
شركت پتروشيمي مارون بعنوان يكي از اصلي ترين توليدكنندگان پروپیلن و انواع پلی اتیلن و مونو اتیلن گلایکول، گزارش قابل توجهي از آمار توليد و فروش را در ۵ ماهه ابتدايي سال جاري در سامانه كدال منتشر كرده است كه تحليل و بررسي آماري اين گزارش خالي از لطف نخواهد بود.
بررسي و مقايسه آمار فروش مارون
مطابق با آمار توليد و فروش منتشر شده در سامانه كدال، شركت پتروشيمي مارون در مردادماه، فروش ۴.٨ هزار ميليارد تومان را گزارش كرد که رشد به ترتیب ١١ درصد و ٣٠ درصد نسبت به ماه گذشته و میانگین ۴ ماه قبل داشته است. همچنین فروش تجمعی شرکت تا مرداد به ١٩.۵ هزار ميليارد تومان رسید که ١١۴ درصد بیشتر از دوره مشابه سال قبل است.
پيشي گرفتن از بودجه با رشد فروش
گفتني است شركت در سال گذشته بالغ بر ٣۶.٨ هزار ميليارد تومان درآمد عملياتي را به ثبت رسانده كه مجموع مبالغ فروش شركت در ۵ ماهه ابتدايي سال جاري كه عددي برابر با ١٩.۵هزار ميليارد تومان حكايت از آن دارد كه مارون در اين 5 ماهه 54 درصد از كل فروش سال گذشته را پوشش داده كه ركورد بسيار قابل توجهي در ميان ساير رقباي اين بخش از صنعت به شمار مي آيد.
 فروش صادراتي هم در مارون از صعود جا نماند
شرکت در مرداد ماه، ۴٢١میلیارد تومان منو اتیلن گلایکول صادراتی فروخته که نرخ آن با رشد ٢.٩ درصد نسبت به ماه قبل همراه بوده است. صادرات شرکت را پلی اتیلن سنگین و منو اتیلن و دی اتیلن گلایکول تشکیل میدهند که در این ماه ٣١ درصد از فروش کل را شامل شده است.
 رشد بازده مورد انتظار در مارون چگونه رقم خواهد خورد؟
گفتني است در شرکت پتروشیمی مارون حدود ۷۳ درصد حجم فروش شامل فروش در بازار داخلی و مابقی صادراتی است که به لحاظ ریالی نیز، ۶۶ درصد فروش داخلی و ۳۴ درصد فروش صادراتی را شامل می‌شود. از اين رو به دليل تورم انتظاري در حوزه افزايش نرخ ارز، به نظر مي رسد مارون در سال جاري رشد ٢٠ درصدي را در مقادير EPS , DPS براي سهامدارانش به ارمغان آورد.
البته قابل ذكر است كه در حال حاضر P/S شركت برابر با ٣.٢ است كه رقم بسيار جذابي در حوزه تحليل EPS فوروارد براي سال 1402 محسوب مي شود.
از سوي ديگر به جهت استراتژي هاي مدرن مديريتي اعمال شده در اين شركت از جمله پياده سازي روش هاي نوين توليد و همچنين به روزرساني دانش مديران مياني با فناوري هاي روز دنيا، مي توان انتظار داشت كه درآمدهاي عملياتي مارون با رشد ٣۵ درصدي در پايان سال جاري به رقم ۴٨ هزار ميليارد تومان افزايش يابد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی