۲
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۱۶۶۱۵۸

مردِ سایه در وزارت نفت کیست؟

فعالیت های محمود رضا آستانه در ستاد انرژی وزارت نفت در انتخابات اخیر و تلاش ها و رایزنی‌های این روزهای «مردِسایه وزارت نفت» و عدم حضورش در ستاد انتخاباتی استان مرکزی، بیانگر عزم جدی وی برای کسب مسند وزارت نفت است.
مردِ سایه در وزارت نفت کیست؟
پس از جنجالی شدن دولت سایه در لوای دولت سیزدهم که به شدت مورد نقد قرار گرفت، خالی از لطف نیست که با مردِ سایه در وزارت نفت که این روزها سودای وزیر شدن نیز در سر دارد، آشنا شویم.
محمود رضا آستانه متولد ١٣٣٧ در شازند اراک که در سال ٩۶ از وزارت نفت بازنشسته شد و تاکنون در دولت های مختلف بعنوان مشاور عالی وزیر نفت مشغول به کار بوده، در حال تلاش برای تصدی وزارت نفت است.
وی از اعضای سپاه پاسداران بود که در سه دوره متوالی مجلس شورای اسلامی بعنوان نماینده مردم شریف آستانه و سربند حضور داشت.
پس از آن محمودرضا آستانه در دوره اول وزارت زنگنه در دولت خاتمی بعنوان معاون حقوقی و پارلمانی وزارت نفت منصوب شد که قرارداد کرسنت نیز در دوره مسئولیت وی منعقد شده است. از سوابق آستانه در آن دوران می توان عضویت در هیات مدیره شرکت نیکو (برخی منابع از دو تابعیتی بودن وی در کشور سوئیس به دلیل حضور در هیات مدیره نیکو نیز خبر می دهند) اشاره کرد.
سپس در انتخابات دوره یازدهم و دوازدهم ریاست جمهوری، وی بعنوان رییس ستاد انتخاباتی روحانی در استان مرکزی فعالیت جدی داشت و همچنین بعنوان کاندیدای استانداری استان مرکزی نیز مطرح شد.
محمودرضا آستانه در دولت روحانی علاوه بر مشاوره عالی وزیر نفت در گازرسانی و پروژه های بیع متقابل، در سمت هایی مانند رئیس هیات مدیره شرکت توسعه پتروایران و عضو هیات مدیره پتروپارس حضور داشته است.
وی تاکنون در دولت رییس جمهور شهید نیز بعنوان مشاور عالی وزیر نفت مشغول به کار بوده است.
اما در ایام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری فعالیت خاصی از «مردِ سایه وزارت نفت» در ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان مرکزی دیده نشد.
از سوی دیگر فعالیت های محمود رضا آستانه در ستاد انرژی وزارت نفت در انتخابات اخیر و تلاش ها و رایزنی‌های این روزهای «مردِسایه وزارت نفت» و عدم حضورش در ستاد انتخاباتی استان مرکزی، بیانگر عزم جدی وی برای کسب مسند وزارت نفت است.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


همینطور ذهن ها رو ببر جای دیگه خخخ.بعد نفر خانتواده ....رو میزارن وزیر نفت