۲
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۱۶۶۰۰۰
مدیرعامل پتروشیمی زاگرس در مجمع عمومی:

تحمیل هزینه ۱۳هزار میلیاردی افزایش نرخ خوراک و سوخت به پتروشیمی زاگرس

مدیرعامل پتروشیمی زاگرس تصریح کرد: قطعی خوراک گاز متان باعث کاهش ۴۸۱ هزار تنی و کمبود اکسیژن باعث کاهش ۳۳۳ هزار تنی متانول در این مجتمع در سال ۱۴۰۲ شد.
تحمیل هزینه ۱۳هزار میلیاردی افزایش نرخ خوراک و سوخت به پتروشیمی زاگرس
یه به گزارش خبرنگار اعزامی نفت ما از عسلویه، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی زاگرس صبح امروز با حضور ۸۸.۲ درصدی سهامداران حقوقی و حقیقی در مجموعه اقامتی و رفاهی این شرکت در بندر سیراف برگزار شد.
دکتر متین دیداری، مدیرعامل پتروشیمی زاگرس در گزارش خود به مجمع اظهار داشت: پتروشیمی زاگرس با ۳.۳ میلیون تن ظرفیت چهارمین تولیدکننده بزرگ متانول جهان بوده و بزرگترین تولیدکننده مجتمع متمرکز تولید جهان به شمار می رود.
دیداری با ارائه گزارش جامعی از بازار جهانی متانول افزود: چین هم اکنون بزرگترین تولید کننده، واردکننده و مصرف کننده متانول جهان است.
مدیرعامل پتروشیمی زاگرس تصریح کرد: قطعی خوراک گاز متان باعث کاهش ۴۸۱ هزار تنی و کمبود اکسیژن باعث کاهش ۳۳۳ هزار تنی متانول در این مجتمع در سال ۱۴۰۲شد. 
دیداری اعلام کرد که افزایش قیمت خوراک و سوخت نسبت به سال ۱۳۹۸ باعث شد که در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۳ همت برای تامین آن پرداخت شود. مضافا قیمت هر مترمکعب گاز در سال ۱۳۹۸ معادل ۱۲۶۰ تومان بود که در سال ۱۴۰۲ به ۶۱۳۰ تومان رسید.
مدیرعامل پتروشیمی زاگرس با تاکید بر تاثیر افزایش نرخ خوراک سوخت و یوتیلیتی بر صورتهای مالی شرکت اعلام کرد: درآمد عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۲به ۲۶ همت رسید که نسبت به سال مالی قبل افزایش ۲۰ درصدی را نشان می دهد. همچنین سود عملیاتی شرکت رقم ۱.۲ همت را ثبت نمود که کاهش ۵۵ درصدی و سود خالص هم با ۱‌۳ همت کاهش ۵۰ درصدی را به همراه داشت.
دیداری با اشاره به پروژه های توسعه ای و زنجیره ارزش متانول گفت: پروژه های تبدیل متانول به اتانول سنتزی، MTO در مجتمع در حال انجام است. همچنین پروژه ساخت کارخانه اکسیژن ASU و نیروگاه برق در مجتمع با هدف تضمین سودآوری شرکت است به گونه ای هزینه ساخت واحد ASU که ۱۷۰میلیون دلار بوده برابر پرداخت یک سال و نیم هزینه تأمین اکسیژن مجتمع است.
مدیرعامل پتروشیمی زاگرس با اشاره به پرونده های حقوقی نرخ خوراک و یوتیلیتی گفت که فقط از محل دادخواهی نرخ یوتیلیتی بالغ بر ۷ همت به شرکت برگردانده خواهد شد. همچنین در پرونده شرکت هیزل حکم دیوانعالی امارات برای پرداخت خسارت گرفته شده است.
دیداری در پایان تصریح کرد که حاشیه سود شرکت نسبت به سال ۱۳۹۷ که ۵۰ درصد بود که به ۵ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.
در پایان تقسیم ۷۵ درصد سود انباشته شرکت به مبِلغ ۴۲۰ تومان سود نقدی به ازای هر سهم زاگرس مورد موافقت مجمع عمومی این شرکت قرار گرفت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی