کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مصرف برق به ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌رسد

13 تير 1403 ساعت 14:07

در نیمه اول تیر ۱۴۰۲هیچگاه مصرف کشور به ۷۰ هزار مگاوات نرسیده بود. هفته گذشته نیز مصرف برق ما در کانال ۷۲ و ۷۳ هزار مگاوات بود.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت مامدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق گفت: مصرف برق کشور درحالی به بیش از ۷۱ هزار مگاوات می‌رسد که سال گذشته تا نیمه تیر به مصرف ۷۰ هزار مگاوات نرسیده بودیم.
مازیار جمشیدی مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق در خصوص وضعیت شبکه برق کشور در خبر ۱۳ از شبکه خبر گفت:برای امروز ۱۳ تیر پیش‌بینی می‌کنیم نیاز مصرف در اوج بار روزانه به ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد، البته شبکه برق در حال حاضر پایدار است.
او در مقایسه مصرف امسال با سال گذشته گفت: در نیمه اول تیر ۱۴۰۲هیچگاه مصرف کشور به ۷۰ هزار مگاوات نرسیده بود. هفته گذشته نیز مصرف برق ما در کانال ۷۲ و ۷۳ هزار مگاوات بود.
او افزود: از روز‌های آینده با موج گرما در اکثر نقاط روبرو هستیم و متناسب با آن تقاضای مصرف نیز افزایش می‌یابد و پیش بینی می‌کنیم ۷۳ هزار مگاوات نسبت به این روز‌ها  مصرف داشته باشیم.
جمشیدی گفت: امیدواریم مشترکان در خصوص وسایل سرمایشی نکات مدیریت مصرف را در نظر بگیرند و کولر‌ها را در دور کند مصرف کنند و یا روی دمای آسایش ۲۴ درجه تنظیم کنند. همه نیروگاه‌های ما با حداکثر ظرفیت در مدار تولید هستند تا روز‌های آینده را با تمام ظرفیت برق تولید کنیم.


کد مطلب: 165990

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/165990/مصرف-برق-۷۱-هزار-۵۰۰-مگاوات-می-رسد

نفت ما
  https://www.naftema.com