۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۱۶۴۹۲۱

تولید گرید بهداشتی در دستور کار پتروشیمی اروند

دکتر کریمی تصریح کرد: واحد گرید بهداشتی سود پرک از دیگر برنامه‌های ما بوده که در حال پیشرفت است. ما در پتروشیمی اروند ششصد و شصت هزار تن کاستیک صددرصد تولید می‌کنیم که یک میلیون سیصد بیست هزار تن کاستیک ۵۰ درصد است.
تولید گرید بهداشتی در دستور کار پتروشیمی اروند
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفتگوی با رسانه‌ها، برنامه‌های توسعه این شرکت را تشریح کرد. 
  دکتر کریمی دومین روز حضور خود در بیست‌وهشتمین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را به گفتگوی با رسانه‌ها و تشریح برنامه‌های آتی و چشم‌انداز شرکت اختصاص داد‌.
دکتر کریمی در گفتگو خود با رسانه‌ها با تشریح جزئیات طرح توسعه پتروشیمی اروند عنوان داشت: «قرارداد پروژه PVC2 منعقد شده است و کارهای مهندسی آن در حال انجام است و پس از انجام امور مهندسی وارد فاز اجرایی خواهیم شد. این پروژه سه ساله است و خوشبختانه مراحل ابتدایی کار بسیار خوب در حال پیشرفت است و کار به طبق برنامه و زمانبندی جلو می رود و مشکل خاصی ندارد. ما امیدوار هستیم این پروژه طبق زمانبندی و طی ۳ سال وارد فاز عملیاتی و بهره برداری شود.»
وی در ادامه با اشاره به توان مهندسین ایرانی و نقش شرکت‌های داخلی در اجرای این پروژه ملی افزود: «بزرگترین حسن این پروژه این است که لایسنس و زمین نیاز ندارد، چون لایسنس، زمین و خوراک دارد، کاتالیست و مواد شیمیایی آن صددرصد و تجهیزات ثابت آن تا بیش از ۹۰ درصد ایرانی خواهند بود. در بحث تجهیزات نیز ما امیدوار هستیم تا بیش از ۷۰ درصد تجهیزات ایرانی باشد و اکثرا تجهیزاتی که قرار است در فاز دو استفاده شود، سازندگان آن در همین نمایشگاه حضور دارند. دلیل اصلی این امیدواری این است که این تجهیزات در فاز یک پاسخگو بوده و در حال استفاده از آن هستیم مطمئنا در فاز دو هم جواب خواهد داد.» 
مدیرعامل پتروشیمی اروند در ادامه گفتگوی خود با رسانه‌ها به کمبود محصول PVC و نیاز بازار غرب آسیا به این محصول اشاره کرد و تصریح کرد: « تنها در خاورمیانه ۱میلیون ۸۰۰ هزار تن PVC کمبود داریم که از آمریکا، اروپا و چین وارد می شود. این نشان می‌دهد که در منطقه نیازمند طرح‌های جدید هستیم و ما اگه بتوانیم کمبود PVC منطقه را خودمان تامین کنیم، مطمئنا می‌توانیم بازارمنطقه را به صورت کامل در دست بگیریم و این یک ظرفیت و فرصت است.»
 نائب رئیس هیات مدیره پتروشیمی اروند تامین نیاز داخل در کنار تامین نیاز بازارهای منطقه‌ای را از دیگر برنامه‌های ترسیم شده در طرح PVC2 برشمرد و خاطرنشان کرد: «در حال حاضر اولویت ما تامین نیاز داخل کشور است و به همین علت صادرات ما متوقف شده است. در صورتی که بازار عراق، افعانستان و پاکستان بازارهای جذابی برای ما است. سرانه پی وی سی در دنیا در حال افزایش است و ما سهم خیلی کوچکی از PVC دنیا را داریم.»
دکتر کریمی وجود ظرفیت‌های توسعه زنجیره PVC در کشور را یکی از عوامل جذابیت برای اجرای طرح‌های در دست مطالعه عنوان کرد و افزود: «خوراک اصلی PVC نمک است که از آب دریا استحصال می‌شود. ما بیشترین سواحل و دسترس دریایی را داریم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمایش کردند، باید به سوی اقتصاد دریا محور بریم و از این ظرفیت استفاده کافی ببریم.»
مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند دیگر خوراک مورد نیاز احداث واحد‌های PVC را اتیلن عنوان کرد و اذعان داشت: «اتیلن دیگر خوراک مورد نیاز طرح است که اتیلن مازاد در کشور داریم. ما هر چقدر بتوانیم از مواد معدنی برای توسعه پتروشیمی استفاده کنیم در اینده سود بیشتری خواهیم برد.» 
ایشان در ادامه پایداری و افزایش تولید در کنار ارتقای کیفیت محصولات را دیگر اقدام صورت گرفته در سال گذشته برشمرد و خطاب به رسانه‌ها گفت: «در پتروشیمی اروند تولید با کیفیت و حداکثری انجام  شده است، در سال ۱۴۰۲ حدود ۸ درصد افزایش تولید داشتیم و باعث شد که حدود ۳۰ درصد فروش داخلی ما افزایش پیدا کند. کیفیت PVC پتروشیمی اروند خوشبختانه بی نظیر است و بیشترین رضایتمندی را از مشتریان دریافت کردیم.»
 دکتر کریمی احداث واحد گرید بهداشتی سود پرک را دیگر برنامه توسعه این شرکت خواند و تصریح کرد: «واحد گرید بهداشتی سود پرک از دیگر برنامه‌های ما بوده که در حال پیشرفت است. ما در پتروشیمی اروند ششصد و شصت هزار تن کاستیک صددرصد تولید می‌کنیم که یک میلیون سیصد بیست هزار تن کاستیک ۵۰ درصد است. در کشور نظیر این گرید تولید نمی‌شود و برای تولید کنندگان سود پرک در کشور جای نگرانی نیست. معمولا هرجایی که در صنایع پایین دستی سرمایه‌گذاران ورود کنند، ما ورود نمی کنیم. حضرت آفا فرمودند که جهش تولید با مشارکت مردم. یعنی جایی که مردم می توانند ورود کنند ماهم کمک کنیم و انشاالله بتوانیم تولید را با کمک مردم افزایش دهیم.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی