۲
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۱۶۵۰۰۳
مدیرعامل پتروشیمی خارک در گفت و گو با نفت ما خبر داد:

اجرای طرحهای زنجیره ارزش اتانول سنتزی و اسید استیک در پتروشیمی خارک

مدیرعامل پتروشیمی خارک از اجرای واحد اسید سیتریک در کنار واحد اتانول سنتزی به عنوان طرحهای اولویت دار زنجیره ارزش متانول در این مجتمع خبر داد.
فایل ویدیو
عباس کریمی، مدیرعامل پتروشیمی خارک در خصوص راهبرد شرکت متبوع خود برای تحقق شعار جهش تولید در گفت و گو با نفت ما اظهار داشت: پتروشیمی خارک یک پتروشیمی منحصر به فرد در کشور است که 100 درصد تولیداتش صادر می شود و کلیه ارز صادراتی هم در سامانه نیما به فروش می رسد.
کریمی با اشاره به اینکه در سال مالی گذشته (1402) رکورد تولید چندین ساله شرکت را هم از لحاظ تولید و هم از لحاظ فروش شکسته شده افزود:  امیدواریم بتوانیم رکورد جدیدی را در سال جاری به ثبت برسانیم، هرچند خوراک مجتمع یک خوراک گاز ترش است که در طی سال در برخی ماهها نوساناتی دارد، ولی اگر دریافت خوراک نرمال باشد، رکوردهای جدیدی را به ثبت می رسانیم.
مدیرعامل پتروشیمی خارک در مورد طرحهای توسعه ای تصریح کرد: در خصوص پروژه ها ما جدولی تهیه نموده و طرحها را اولویت بندی کردیم و در حال حاضر بهترین و اولین پروژه ای که در نظر گرفتیم، پروژه تبدیل متانول به اتانول سنتزی با ظرفیت 300 هزار تن در سال است که مطالعات آن نهایی شده و در حال مذاکره با لایسنسور هستیم تا بتوانیم امسال عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.
نایب رییس هیات مدیره پتروشیمی خارک ادامه داد: البته یکسری ریومپ های داخلی هم در مجتمع داریم و قطعا امسال دو مورد ریومپ را در راستای افزایش تولید انجام خواهیم داد.
کریمی در خصوص طرحهای زیست محیطی پتروشیمی خارک گفت: در خصوص محیط زیست طرحهای خوبی در ادوار گذشته اجرا شده که ما هم قطعا آنها را ادامه داده و واحد تصفیه پساب مجتمع را نیز ارتقا خواهیم داد.
مدیرعامل پتروشیمی خارک از اجرای واحد اسید سیتریک در کنار واحد اتانول سنتزی به عنوان طرحهای اولویت دار زنجیره ارزش متانول در این مجتمع خبر داد.
کریمی در پایان در خصوص راهبرد توسعه بازار به تاسیس واحد تحقیقات بازار پتروشیمی خارک اشاره نمود و تاکید کرد که به دنبال تسخیر و افزودن بازارهای جدید به مجموعه مشتریان خارک هستیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


حسن
چه خبره؟ هرجا میری میگن اتانول سنتزی از متانول
خارک، لاوان، زاگرس، فارابی
این اتانول رو هم به سرنوشت متانول می خواهید دچار کنید؟
چقدر بازارش هست؟
فقط موج سواری
کنترل انتشار گاز دی اکسید کربن و پتانسیل احداث کراکرهای LPG در این زمینه
ساسان طالب نژاد، دکترای مهندسی شیمی/کارشناس توسعه کسب و کار درحوزه پالایش و پتروشیمی
ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه