۲
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۱۶۳۹۸۸
معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس در گفت و گو با نفت ما تاکید کرد: 

توسعه زنجیره ارزش از سیاستهای راهبردی هلدینگ خلیج فارس است

تحقق چشم ‌انداز بندر امام نوین خواسته‌ هلدینگ خلیج فارس است
نشان زاده گفت: پتروشیمی بندر امام بالاخره موتور محرکه‌ اقتصاد صنعت پتروشیمی بوده ‌است و شما هیچ مجتمع پتروشیمیایی در ماهشهر یا جای دیگر را نمی‌ توانید نام ببرید که از قِبَل درآمدهای پتروشیمی بندر امام یا حمایت نیروی انسانی آن ساخته نشده‌ باشد.
فایل ویدیو
معاون برنامه ‌ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس در گفت وگو با نفت ما تصریح کرد که توسعه زنجیره ارزش از سیاستهای راهبردی هلدینگ خلیج فارس است. به باور وی، پتروشیمی بندر امام موتور محرکه‌ اقتصاد صنعت پتروشیمی است و با ساخت واحد کلرآلکالی آن به دنبال تبدیل به هاب PVC خاورمیانه هستیم. نشان زاده افزود: پیش تفکیک جدید واحد آروماتیک پتروشیمی بندر امام در حال ساخت است و سهامدار اصلی شدن پتروشیمی بندر امام در الفین الماس ماهشهر در هلدینگ خلیج فارس در دست مطالعه بوده و تحقق چشم ‌انداز بندر امام نوین خواسته‌ هلدینگ خلیج فارس، مدیران و سهامدارانش است. 
حسن نشان زاده مقدم، معاون برنامه ‌ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس در خصوص پیشنهاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی به سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تخصیص 40درصد از سود سالانه شرکتهای پتروشیمی در راستای زنجیره ارزش و کاربست آن در هلدینگ خلیج فارس به ویژه در پتروشیمی بندر امام با توجه به اجرای سه پروژه زنجیره ارزش کلرآلکالی، آروماتیک و الفین آن اظهار داشت: هلدینگ خلیج فارس در طول دو سال گذشته سیاست راهبردی ‌اش چند محور بوده ‌است: تکمیل پروژه ‌های زمین مانده نیمه ‌تمام، تکمیل ظرفیت خالی مجتمع های نصب شده و توسعه‌ زنجیره‌ ارزش واحدهای پتروشیمی است. هلدینگ خلیج فارس پیشرو در این مهم است و از دو سال پیش اولین ایده ‌ای که در زنجیره‌ ارزش داشت توسعه‌ صنایع پایین ‌دستی بود که در قالب 13 پارک فناوری در حاشیه‌ خلیج فارس و دریای عمان که اسناد مناقصه ‌شان در حال برنامه‌ ریزی و اجراست، مثلا پارک کود شیمیایی در چابهار مصوباتش نهایی شده و اسناد مناقصه ‌اش در حال آماده شدن است، توسعه‌ زنجیره‌ متانول در پارسیان و نهایتا تا به پارک‌ های دارویی و بهداشتی می ‌رسد. 
نشان زاده ادامه داد: پتروشیمی بندر امام بالاخره موتور محرکه‌ اقتصاد صنعت پتروشیمی بوده ‌است و شما هیچ مجتمع پتروشیمیایی در ماهشهر یا جای دیگر را نمی‌ توانید نام ببرید که از قِبَل درآمدهای پتروشیمی بندر امام یا حمایت نیروی انسانی آن ساخته نشده‌ باشد. بالاخره پتروشیمی بندر امام، یک قدمت ۵۰ ساله داشته و طبیعتا نیاز به احیا و ریومپ بالا، ارتقای سیستم‌ ها و به نوعی جهش دیگر یا ایجاد زنجیره‌ های ارزش بیشتر در این مجتمع‌ دارد. لذا بالغ بر 3 میلیارد دلار برای پتروشیمی بندر امام پروژه تعریف شده ‌است.  
معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس در خصوص پروژه کلرآلکالی پتروشیمی بندر امام تصریح کرد: خوشبختانه بعد از مطالعاتی که انجام شد نهایتا به این نتیجه رسیدیم که بیاییم زنجیره‌ کلر را به عنوان یک زنجیره‌ ارزش ‌آفرین و سودآور در پتروشیمی احیا بشود کما اینکه قبلا این سیستم بود منتها به خاطر مسائل زیست‌ محیطی سال 1395 قطع شد. امسال پروژه‌ فاز اول پروژه کلر آلکالی شروع شده که زنجیره‌ کلر ۶۶۰ هزار تنی کاستیک و ۵۸۰ هزار تنی کلر است که در انتهای این زنجیره محصول SPVC و پی وی سی 300 هزار تنی در پایین دستش قرار دارد و قصد داریم که یکی از هاب ‌های تولید پی وی سی و کاستیک در منطقه خاورمیانه بشویم.  
نشان زاده در خصوص ساخت واحد جدید الفین پتروشیمی بندر امام که به الماس ماهشهر داده شد و با توجه به سهامداری بندر امام در این پروژه آیا امکان سهامداری اصلی آن وجود دارد، تاکید کرد: بندر امام با توجه به زیرساخت‌ های یوتیلیتی، خوراک، مخازن، امکان توسعه‌ بیشتر هم دارد که قطعا با توجه به برنامه‌ریزی‌ هایی که در مباحث ارتقای سیستم آروماتیک، پروسه‌ زنجیره ارزش و بقیه‌ واحدهایش شده، و در طرح بزرگ الفین الماس ماهشهر مشارکت دارد، این موارد همگی حکایت از یک جهش و یک حرکت جهادی در پتروشیمی بندر امام دارد که انشالله محقق بشود. امکان اینکه پتروشیمی بندر امام، سهامدار اصلی الفین الماس ماهشهر بشود وجود دارد و الان در دست مطالعه است و امیدواریم بالاخره هیئت‌مدیره‌ هلدینگ خلیج فارس با این موضوع موافقت کند و پروژه PDH هم شکل بگیرد.  
معاون برنامه ‌ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس در خصصو تامین خوراک پایدار واحد آروماتیک پتروشییم بندر امام گفت: در خصوص واحد آروماتیک، پتروشیمی بندر امام سالانه باید ۱ میلیون تن نفتا از پالایشگاه آبادان بگیرد. یکی از تفاوت‌هایی که آروماتیک بندر امام با آروماتیک بوعلی و نوری داره اینست که این واحد قدیمی است و پتانسیل دریافت همه‌ خوراک‌ ها را ندارد و خوراک نفتای پالایشگاه آبادان را نیاز دارد و پروژه‌ پیش خوراک تعریف شده که بتواند ورودی این خوراک با ترکیبات مختلف سبک یا سنگین باشد و این امکان را فراهم کرده که خوراک این واحد را از منابع دیگر تامین بکند، چون در بوعلی و نوری این پتانسیل وجود دارد که اگر تغییری در شرایط خوراک وجود داشت، بتوانند اقدامی بکنند که ظرفیت کاهش پیدا نکند و نهایتا از شیوه ‌ها و منابع مختلف بتوانند خوراک را تامین بکنند و ساخت چنین واحدی پیش تفکیکی در پتروشیمی بندر امام در حال اجراست. 
نشان زاده در مورد تحقق چشم انداز بندر امام نوین تاکید کرد: تحقق چشم ‌انداز بندر امام نوین خواسته‌ هلدینگ خلیج فارس و هیات مدیره‌اش، خواسته سهامدار و مدیریت شرکت است و قطعا محقق خواهد شد. بندر امام با توجه به پتانسیل نیروی انسانی و منابع مالی که دارد و تاکید و اهتمام مدیریت هلدینگ خلیج فارس طرح بندرامام نوین قطعا موفق خواهد شد.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


پتروشیمیها به دولت برگردد !!
همه پتروشیمیها به دولت ( مردم ) برگردد !!
اینها را به ناحق تاراج کرده اند .
واگذاری صنایع ثروتساز مانند پتروشیمی = کسری بودجه دولت = تورم !!

خصوصی سازی = سراپا فساد و تبانی
خصوصی سازی = تورم
خصوصی سازی = اختلاف طبقاتی
خصوصی سازی = تبعیض شغلی و حقوقی
خصوصی سازی در تورم بالا = خودکشی اقتصادی