کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در مرکز انتقال نفت خام

26 تير 1397 ساعت 10:44

کارکنان مرکز انتقال نفت خام در منطقه تهران در حرکتی جالب برای توسعه فرهنگ دوچرخه سواری و کمک به کاهش آلودگی هوا خود را ملزم به استفاده از دوچرخه در محیط این مجموعه کردند .


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  عادل عاکفیان رئیس این مرکز در اینباره گفت : فرهنگ دوچرخه سواری علاوه بر شهروندان ، یک ابزار مناسب برای کارکنان مجامع صنعتی است که  فراتر از حمل و نقل، در واقع نوعی تفریح و ورزش است و به همین منظور در ابتدای امر سه دستگاه دوچرخه تهیه و برای تردد و سرکشی به تأسیسات در اختیار همکارانمان در این مرکز قرار گرفت که امیدواریم نقطه عطفی برای تعمیم این فرهنگ در سایر مراکز باشد . وی افزود : اولین قدم در ایجاد فرهنگ دوچرخه سواری، تغییر طرز تفکر افراد نسبت به این وسیله نقلیه است. گاهی اوقات این به معنی فکر کردن فراتر از معمول است و رؤسای همه ی ادارات میتوانند با استفاده از آن ، در تشویق سایر همکاران به استفاده از این سیستم پیش قدم باشند تا با استفاده از این راهکار به میزان متنابهی از آلودگی محیط زیست کاسته شود. وی اظهار داشت: از ویژگی‌های این پویش، ایجاد نشاط و سلامت جسمی و روحی در همکاران، توسعه فرهنگ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، کمک به کاهش آلودگی هوا و صدا و سایر آسیب‌های ناشی ازآن ، بالأخص کاهش خودروهای تک‌ سرنشین در منطقه است . وی با اشاره به مزایای دوچرخه سواری از جمله تحرک ، انعطاف پذیری بدن ، افزایش فعالیت فیزیکی در کنار کاهش مصرف سوخت و پیشگیری از آلودگی ، تصریح کرد : همانطور که می دانیم هزینه نگهداری از اتومبیل یا تهیه سوخت مورد نیاز آن بسیار سنگین است و در شرایط فعلی اقتصادی ، این امر کمک شایانی به هزینه های سوختی می کند و اگر این فرهنگ تسری یابد شاهد کاهش عظیم این هزینه ها خواهیم بود . عاکفیان همچنین علاوه بر صرفه‌جویی اقتصادی در مصرف سوخت، دوستی مستقیم با محیط زیست و سلامتی از طریق کاهش وسایل نقلیه موتوری به ‌عنوان اصلی‌ترین مولد آلاینده‌ها و منتشرکننده گازهای سمی را از دیگر مزایای اجرای این طرح عنوان کرد. وی یادآور شد :  استفاده از دوچرخه به‌عنوان یک وسیله حرکت پاک است که علاوه بر کاهش آلودگی هوا، در سلامت جسم و روح مفید خواهد بود و اجرای این پویش می‌تواند در ترویج و ترغیب افراد به استفاده از دوچرخه نقش مهمی داشته باشد لیکن بسترسازی و ایجاد زیرساخت مناسب برای استفاده عموم باید مهیا شود.
وی گفت: علاوه بر تأثیر ورزش در سلامتی، توجه به دوچرخه سواری ضروری به نظر می‌رسد و اگر فرهنگ استفاده کارمندان از دوچرخه به جای خودرو ترویج یابد و تسهیلات برای تهیه دوچرخه برای پرسنل دستگاه‌ها در نظر گرفته شود، گام بزرگی برداشته‌ایم. وی اذعان داشت : انتظار ما از همکاران ، مشارکت است و چنانچه تسهیلاتی برای خرید دوچرخه فراهم شود، یا در جایگاه‌های ویژه، دوچرخه در اختیار سایر همکاران قرار گیرد کمک مؤثری به توسعه این فرهنگ می‌شود.


کد مطلب: 90541

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/report/90541/توسعه-فرهنگ-دوچرخه-سواری-مرکز-انتقال-نفت-خام

نفت ما
  https://www.naftema.com