کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دل نوشته محمدعلی آهنگران در وصف کارون!

27 آبان 1395 ساعت 10:53

ما بی رحمترین مردمان دنیاییم ؛ این چند قلم نه کار آمریکاست نه اسرائیل نه عربستان . کار کار خودمان است. شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و سازمان آب و برق خوزستان اصلی ترین نهادهای مخرب محیط زیست در استان هستند و سازمان محیط زیست هیچ قدرتی برای جلوگیری از نابودی خوزستان ندارد.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، محمدعلی آهنگران در شبکه اجتماعی اش نوشت : اهواز زادگاه من شهری که شورانگیزترین خاطرات ایام کودکی ام در آن واقع شده ، حال و روز خوبی ندارد. روزگاری بود ساحل رودخانه کارون زیباترین و دل انگیز ترین منظره را داشت. آبی زلال از کنار گلزارها و نخلستانهای زیبا می گذشت و بلم ها و قایقهای تفریحی ، مردم را از طبیعت زیبای بزرگترین رودخانه ایران بهره مند می ساختند . مردمِ بسیاری از رود کارون رزق و روزی روزانه خود را بدست می آوردند و ماهیگیری می کردند و غروب اهواز و لب کارون نوستالژی خاطره انگیز جوانان سی سال پیش بود. اما به همت مسئولان منطقه ای و ملی  یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ایران و ستون فقرات حیات شهر اهواز تبدیل به بزرگترین فاضلاب روباز منطقه شده و قدم به قدم در مسیر رود شاهد یک ورودی بزرگ فاضلاب به کارون هستیم.
سالانه حدود صدوهشتاد میلیون متر مکعب فاضلاب شهری و هزار هشتصد میلیون متر مکعب زه آب کشاورزی و حدود دویست و بیست میلیون متر مکعب فاضلاب صنعتی و حدود پنج میلیون و دویست هزار متر مکعب فاضلاب بیمارستانی به کارون وارد می‌شود.
فاضلاب‌های بیمارستانی در شهرهای که به کارون راه دارند اغلب بدون تصفیه یا تصفیه ساده‌ای وارد کارون می‌شوند و انواع بیماری‌های میکروبی واگیردار از این طریق به مردم منتقل می‌شود. آب کارون در بسیاری از خانه‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما وقتی دام و طیور از آن استفاده می‌کنند، همه آلودگی‌ها دوباره وارد زنجیره غذایی مردم می‌شود. سرشاخه های کارون خشکیده اند و آنچه در کارون جاری شده آب نیست که فاضلاب است. و اگر فاضلابها از مسیر کارون برچیده شوند کارون نظیر زاینده رود خواهد شد
ما بی رحمترین مردمان دنیاییم ؛ این چند قلم نه کار آمریکاست نه اسرائیل نه عربستان . کار کار خودمان است. شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و سازمان آب و برق خوزستان اصلی ترین نهادهای مخرب محیط زیست در استان هستند و سازمان محیط زیست هیچ قدرتی برای جلوگیری از نابودی خوزستان ندارد. وقتی از هواپیما پیاده می شوید اهواز با بوی گند فاضلاب کارون توام با گرد و غبار کشنده همراه با دود غلیظ چاههای نفت به شما خوش آمد می گوید و شما به کثافتخانه ای به نام اهواز وارد می شوید که مردمانش یا از گرد و غبار خواهند مرد یا از آلودگی فاضلاب کارون.
در این روزهای آلوده تهران از همه مسئولین بی عرضه استانی و ملی که خوزستان را به این روز درآورده  و با بی لیاقتی خود جان مردم را به خطر انداخته اند می خواهم که بروند و خود را در فاضلابی که در کارون جاری کرده اند ، غرق نمایند و خلقی را از شر وجود خود خلاص کنند.
محمد علی آهنگران


کد مطلب: 51434

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/report/51434/دل-نوشته-محمدعلی-آهنگران-وصف-کارون

نفت ما
  https://www.naftema.com