۰
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳
کد مطلب : ۹۸۸۵۵
مدیر عامل پتروشیمی کارون در گفت و گو با " نفت ما " تشریح کرد :

قطع وابستگی به کاتالیست های خارجی/تولید MDI در کارون مانع واردات این محصول شد

صدیقی زاده افزود:محصول TDI پتروشیمی کارون چند سالی است وارد بازار شده است و ظرفیت تولید ۱۰۰ درصدی آن تست شده و به هر میزان که خوراک دراختیار ما قرار دهند میتوانیم تولید داشته باشیم ، حدود ۵۰ درصد از تولیدات ما پاسخگوی نیاز بازار داخلی است .
 مدیر عامل پتروشیمی کارون گفت: توجه به محیط زیست و آلودگی هوا، خاک و آب همواره در اولویت برنامه های پتروشیمی کارون قرار داشته است و سعی کرده ایم هم راستا با سیاست های کشور پروژه هایی را دراین امر تعریف نماییم.
صدیقی زاده در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست در گفت و گو با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، بیان داشت:در حوزه هوا اولین آیتمی که مد نظر قرار گرفت این بودکه استانداردهای زیست محیطی برای آلایندگی هوا که لایسنسورها آن را تعریف کرده بودند را به صورت کامل اجرا کنیم و بر همین اساس کاتالیست های مورد نیاز را از داخل تهیه کردیم.
وی ادامه داد:در زمینه خاک ، مهمترین عاملی که آلودگی خاک را ایجاد می کرد محصولی بنام"تار " بود که مجبور به دفع آن بودیم ، پروژه ای اجرا شد و به کاربردهایی برای این محصول دست یافتیم و در حال برگزاری مزایده برای فروش آن هستیم.

مدیر عامل پتروشیمی کارون بیان داشت:در حوزه آب هم پروژه زیرو پساب را که درجهت متوقف ساختن تمامی آب های پساب بود به اجرا در آوردیم تا بتوانیم  آن ها را بازآوری و تسویه کنیم.

وی در خصوص استفاده از کاتالیست های ایرانی نیز گفت: درخط تولید کاتالیستی استفاده می شد که سال ها وابسته به خارج بود اما شرکت اکسیر نوین فرایند آسیا وابسته به اسپک توانست آن را تولید نماید و از حدود 2 سال قبل این کاتالیست مورد استفاده قرار می گیرد و مشکلی از نظر کیفیت ندارد والان اگر نمونه خارجی آن را حتی با قیمت پایین تربه ما پیشنهاد بدهند ما قبول نمی کنیم چرا که هیچ تفاوتی با هم ندارند.

صدیقی زاده افزود:محصول TDI   پتروشیمی کارون چند سالی است وارد بازار شده است و ظرفیت تولید 100 درصدی آن تست شده و به هر میزان که خوراک دراختیار ما قرار دهند میتوانیم تولید داشته باشیم ، حدود 50 درصد از تولیدات ما پاسخگوی نیاز بازار داخلی است .

وی گفت:  نوسانات بازار ، ورود واسطه ها به بازار و همچنین وجود سقف قیمت ها باعث شده تا تمام تولیدات در داخل خرید شود که امیدواریم با ازادسازی سقف قیمت ها مواد به دست مصرف کننده واقعی برسد و ما هم بتوانیم بازارهای صادراتی خود را حفظ کنیم.

مدیر عامل پتروشیمی کارون تصریح کرد: محصول MDI پتروشیمی کارون نیز امسال برای سال اول به صورت تجاری وارد بازار شده است و درحال شناسایی مشتریان هستیم ،این محصول به دلیل اینکه سال ها از خارج از کشور تامین میشد الان واسطه ها  در مقابل عرضه این محصول مقاومت هایی را داشته اند اما سعی کرده ایم با ایجاد مزیت هایی همچون کیفیت و قیمت و تحویل این مقاومت ها را کاهش دهیم.

وی گفت: پتروشیمی کارون به دلیل منحصر بودن در خاورمیانه و اینکه در این نیز رقیبی ندارد در اینده به لحاظ تکمیل زنجیره ارزش افروده میتواند کمک شایانی به صنعت پتروشیمی بکند و از نظر اقتصادی یکی از نمودهای اقتصاد مقاومتی نیز همین است ، اگر بتوانیم به خوبی در بخش هزینه ها و راندمان مدیریت کنیم قطعا پتروشیمی کارون یکی از شرکت های خوب و سودده در صنعت پتروشیمی خواهد بود.

وی همچنین گفت: پتروشیمی کارون توانسته است در 6ماهه نخست سال جاری رکورد تولید را نسبت به سال گذشته بشکند .          
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


سیدمرتضی
خدا به داد پتروشیمی کارون برسه . امیدوارم به سرنوشت پتروشیمی آبادان منتهی نکنیش
اتش
مملکت اگر ضابطه و قاعده ای داشت حتما عملکرد چند ساله ایشان را در پتروشیمی ابادان یک بررسی کارشناسی می کرد و بعد ایشان مدیرعامل کارون منتسب میشد ولی متاسفانه دریغ از یک نگاه بی غرضانه و کارشناسی به عملکرد ها فقط اینرا میدانم که عملکرد ایشان در ابادان حداقل چندین سال مشکلات و گرفتاری را برای ابادان ایجاد کرده که تقریبا عبور از این شرایط بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی