۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۹۸۷۶۴
رییس روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی جم

بازارهای جهانی تشنه تولیدات جم هستند

حسین صفاری نوش آبادی در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه ایران پلاست با تاکید بر اراده راسخ مجموعه پتروشیمی جم در ارتقای جایگاه جهانی این شرکت، حضور در این نمایشگاه را فرصتی برای نمایش توانمندی‌ها و قابلیت‌های رقابت ناپذیر شرکت پتروشیمی جم دانست.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،دوازدهمین نمایشگاه ایران پلاست صبح امروز با حضور زنگنه، وزیر نفت، نوروززاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و جمعی از مسولان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کار کرد. گفتنی است در این نمایشگاه بیش از  1100 شرکت فعال در زمینه تولید محصولات پلیمری و پتروشیمی حضور دارند. در همین رابطه حسین صفاری نوش آبادی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی جم با اشاره به حضور فعال و پُررنگ خانواده بزرگ جم در این نمایشگاه، افزود: شرکت پتروشیمی جم هم راستا با حضور در رویدادها و نمایشگاه های بین المللی خارجی از جمله نمایشگاه چاینا پلاست، میلان پلاست، کی شوی آلمان و پلاست ایندیا خود را ملزم به شرکت در نمایشگاه ایران پلاست نیز می داند. وی همچنین افزود: حضور در نمایشگاه های داخلی علاوه بر ارائه توانمندی‌ها و قابلیت‌ها می تواند قوت قلبی برای تمام مخاطبان صنعت پتروشیمی و سهامداران این شرکت باشد.
مهندس صفاری همچنین برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را زمینه‌ساز عرضه و معرفی محصولات متنوع صنعت پتروشیمی بیان کرد و گفت: حضور در این نمایشگاه بهترین فرصت برای شرکت‌های فعال در صنعت پتروشیمی و به خصوص پلیمری است تا توانمندی و قابلیت‌های خود را به مشتریان داخل و خارجی معرفی کنند.

شکستن رکوردهای تولید در سایه توان متخصصان خانواده بزرگ جم
مدیر روابط عمومی پتروشیمی جم با اشاره به شکستن رکوردهای تولید و فروش تاریخ این شرکت در سال 96 گفت: رشد سودآوری حاصل از نوسانات ارزی شاخص مناسبی برای ارزیابی توسعه یک بنگاه تجاری نیست و اساسا رشد متاثر از شاخص های توسعه سهم بازار و سبد محصول معیار مناسبی برای ارزیابی خواهد بود، افزود: پتروشیمی جم با توسعه سبد محصولات استراتژیک و روزآمد و همراه با ارزش افزوده بیشتر در کنار توسعه سهم بازار نقش مهمی در ارتقا ارزش بلند مدت سهامداران ایفا نموده است که در همین راستا سال 97 را می توان نقطه عطفی در تاریخ این شرکت دانست. وی با تاکید بر ادامه روند سودآوری پتروشیمی جم، موفقیت‌های اخیر این مجموعه را حاصل بهبود و بهینه سازی بخش تولید و تنوع بخشی گسترده در محصولات اعلام نمود.
دیگر نکته حائز اهمیت در اظهارات صفاری، پیشبرد اهداف توسعه‌ای مجموعه پتروشیمی جم با کاهش خام فروشی محصولات بود. وی در این زمینه گفت: برای مثال با تغییراتی در پلی اتیلن خام آن را به پلی اتیلن بلک PE-100 تبدیل کرده که تولیدی این محصول مهم و استراتژیک شرکت کیفیتی به مراتب بالاتر از محصولات مشابه دارد و با این روش شاهد رشد قابل توجه ارزش افزوده این محصول بودیم. همچنین سپر و داشبور خودرو محصولات دیگری بود که قبلا توان تولید آن در داخل کشور نبود و اخیرا با دستان توانمند متخصصان پتروشیمی جم بدان دست یافته‌ایم. گفتنی است تولید این محصولات ارزش افزوده فوق العاده ای را با خود به همراه داشته است.

پتروشیمی جم چگونه به شعار «جم، جهانی، متمایز» دست یافت؟
و اما جدیدترین محصول متمایز و منحصر بفرد پتروشیمی جم، نوار تیپ است که به گفته مدیر روابط عمومی این پتروشیمی ، هر پنج گرید این محصول حاصل خلاقیت متخصصان پتروشیمی جم بوده و تا پیش از این انحصار آن تنها در دست تولید کنندگان امریکایی و ایتالیایی قرار داشت. گفتنی است نوار تیپ ها نسل جدید و پرطرفدار سیستم های آبیاری قطره ای است که به دلیل خصوصیات و مزایای ویژه آن در سهولت استفاده و انعطاف کاربری و پوشش نیاز های سیستم های آبیاری قطره ای تحت فشار در بازار محصولات کشاورزی مدرن داخل و خارج از کشور بسیار پرطرفدار است و باید گفت پتروشیمی جم سومین تولید کننده در سطح جهان است که به این تکنولوژی دست یافته و سبد محصولات خود را متمایز کرده است. 
پلیمر پاد جم زیرمجموعه جوان اما پُرطرفدار پتروشیمی جم
رییس امور روابط بین الملل جم در خصوص این موضوع که چرا پتروشیمی جم با پنج شرکت زیرمجموعه خود در این نمایشگاه حاضر شده است، گفت: این پنج شرکت همگی از اعضای جداناپذیر خانواده بزرگ جم هستند که هرکدام مستقلا عملکرد منحصربه فرد و ویژه‌ای را در نقشه راه دست یافت به شعار اصلی پتروشیمی دارند. یکی از این زیرمجموعه‌های جوان اما با اهمیت،شرکت پلیمر پاد جم است که تولیدکننده محصول استراتژیک ABS/RUBBER  است و مقرر شده تا پایان سال وارد سرویس شود. وی در خصوص بازخوردهای جهانی راه اندازی این زیرمجموعه با اهمیت به واکنش‌ها در نمایشگاه میلان اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه ما شاهد جلب توجه بسیاری از مشتریان خارجی خود توسط تولیدات پاد جم بودیم که از نقاط قوت این مجموعه جوان به حساب می‌آید.
گفتنی است کارخانه تولید Rubber مجتمع پتروشیمی پادجم، اولین و تنها تولیدکننده سه محصول SBS،SBو LCBR در ۷ گرید پرکاربرد بر اساس تقاضای بازار می‌باشد. لایسنس این کارخانه بر اساس بروزترین دانش فنی شرکت اروپائی Versalis-Eni S.p.A (Polimeri-Europa)  و مهندسی پایه طرح توسط شرکت Tecnimont ایتالیا تأمین‌شده است. این کارخانه بر اساس فرآیند Batch  و باقابلیت تولید طیف وسیعی از انواع گریدها طراحی‌شده و پیش‌بینی می‌گردد تا ابتدای سال 98 به بهره‌برداری برسد. همچنین کارخانه تولید ABS مجتمع پتروشیمی پادجم، اولین و تنها تولیدکننده محصول ABS با تکنولوژی Continuous Mass در ۹ گرید پرکاربرد بر اساس تقاضای بازار داخل می‌باشد. لایسنس این کارخانه بر اساس بروزترین دانش فنی شرکت اروپائی (Polimeri-Europa) Versalis-Eni S.p.A و مهندسی پایه طرح توسط شرکت Tecnimont ایتالیا تأمین‌شده است. پیش‌بینی می‌گردد این کارخانه در نیمه  سال 97 به بهره‌برداری برسد.

با دیگر اعضای خانواده بزرگ جم اشنا شوید
شرکت توسعه پلیمر کنگان TPK که همان واحد PDH پتروشیمی جم می باشد پلی پروپیلن با تکنولوژی مدرن تولید خواهد کرد دیگر شرکتی است که در سایه برند جم در این نمایشگاه حضور یافته که وظیفه اصلی این واحد  افزایش توان تولید پلی پروپیلن با تکنولوژی روز آمد و با هزینه بسیار پایین تر نسبت به حالت معمول است. صفاری همچنین در ادامه به شرکت تاپکو اشاره کرد عاملیت فروش محصولات پتروشیمی جم را چه در بازار داخلی و چه در بازار خارجی به عهده دارد. 
شرکت جم صنعت کاران نیز با هدف استفاده بهینه از تواناییهای کارکنان متخصص و کارآزموده صنعت نفت به عنوان شرکت اصلی تعمیر و نگهداری شرکت پتروشیمی جم تأسیس گردید. این شرکت علاوه بر فعالیت های تعمیر و نگهداری واحدهای مختلف پتروشیمی جم، اجرای نصب و ساختمان، پیشراه اندازی و راه اندازی دو واحد پتروشیمی جم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است  البته دلیل اصلی ایجاد شرکت های زیرمجموعه اما مستقلی همچون تاپکو، بحث نگاه تخصصی و افق بلند استراتژی های خانواده جم در زمینه بازاریابی مدرن و فروش در سطح گسترده است. منبع: روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی جم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی