۰
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۹۳۹۹۴
اختصاصی "نفت ما"؛

موج استعفای کارکنان کشتی اوشنیک در شرکت تاسیسات دریایی

نکته جالب و تاسف آور ماجرا این است که حقوق پرسنل ایرانی از سایر پرسنل با ملیتهای مختلف پیش از این نیز کمتر بوده ولی با این روند حقوق پرسنل ایرانی متخصص از حقوق ملوان زیر دست نیز کمتر خواهد شد.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،همه ما نیک می دانیم که کار بر روی کشتی چه سختی ها و مشقاتی دارد ، و باید مرحمی بر دلهای دریانوردان بود نه باری بر روی دوششان!
کشتی اوشنیک متعلق به شرکت تاسیسات دریایی یک کشتی استراتژیک در صنایع فراساحل است و شاغلین در این کشتی که عمدتا خارجی و بعضاً ایرانی هستند از متخصصین صنعت فراساحلی هستند.

بر اساس اخبار رسیده به "نفت ما"؛ چند روزی است با تصمیم مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی پرسنل ایرانی این کشتی با چالش روبه رو شده اند. 
پرسنل ایرانی کشتی اوشنیک که حدودا ٣٠ نفر هستند از زمان ساخت کشتی یعنی بیش از ٩ سال است که در این کشتی مشغول به کار هستند و بر اساس حقوق بین المللی دریانوردی و همانند دریانوردان کشتیرانی ج.ا.ا و شرکت نفتکش از گذشته تا به امروز حقوق خود رابا ارز یورو و دلار دریافت می کردند ، اما در اقدامی عجیب و به دستور مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی تنها حقوق پرسنل ایرانی که اتفاقا درصد کمی از پرسنل را تشکیل می دهند از این پس با قرار داد ریالی جایگزین می شود، که باعث شده بسیاری از متخصصین ایرانی شاغل در این کشتی استعفا دهند یا در شرف استعفا قرار گیرند.

نکته جالب و تاسف آور ماجرا این است که حقوق پرسنل ایرانی از سایر پرسنل با ملیتهای مختلف پیش از این نیز کمتر بوده ولی با این روند حقوق پرسنل ایرانی متخصص از حقوق ملوان زیر دست نیز کمتر خواهد شد.

تحقیر پرسنل ایرانی در مقابل خارجی ها چیز جدیدی نیست اما هیچ کجای دنیا حقوق پرسنل کشور خود را به ١٠ یا ٢٠ درصد پرسنل خارجی تقلیل نمی دهند بلکه برای نیروهای متخصص کشور خود مزایای بیشتری در نظر می گیرند، اما ظاهرا با هنرمندی مدیرعامل بازنشسته شرکت تاسیسات دریایی روند در این شرکت معکوس است!

نکته جالب توجه اینکه در صورت استعفا باید نیروهای ایرانی با خاجی ها جایگزین شوند و حداقل دو برابر حقوق دریافت کنند!

مشخص نیست مدیر عامل شرکت تاسیسات دریایی با چه هدفی این رویه را دنبال می کند اما چیزی که مشخص است این است که مدیر عامل شرکت تاسیسات دریایی هیچ اطلاعی از مسائل دریایی ندارد و حاضر نیست به مشاوره دیگران هم عمل کند!     از گوشی هوشمند Samsung Galaxy ارسال شده است.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بابک
دوستان تاز گفتن باید حقوق های سه ماه آخر رو پس بدین یعنی بعد رز ۱۲ ساعت کارکردن تو دمای ۴۴ درجه و رطوبت ۱۰۰ درصد بدهکار هم هستیم
دکتر فرشاد علیخانی
این مساله مهم و بسیار تبعیض آمیز و مایه تحقیر و کم ارزش دانستن ملوانان است. در شرکت ملی نفتکش ایران نیز متاسفانه این موضوع سالهاست زخمی بر دل ملوانان خدوم آن شرکت است...... آقای ........... مدیرعامل محترم شرکت باید پاسخگو باشند.......... باید در برابر کسانی همچون ملوانان مظلوم ضعیف شده پاسخگو باشند !!!!! آقای مدیرعامل بخوانند...... تا مدیر هستند نظام یکسان سازی دستمزد و حقوق پرسنل ایرانی و خارجی را در شرکت اصلاح و ابلاغ کنند..... دعای ملوانان و اهالی سختکوش نفتکش را با خود خواهند داشت..... من هیچ نفعی در آن شرکت ندارم و عضو آن نیستم..... اما مشکلات را با توجه به تخصص مدیریتی خود درک می کنم..... لازم شد مفصل در قالب مقاله ای رسمی موضوع را تبیین خواهم کرد... مگر آنکه خواهشها و تذکرات موثر افتد.

پاسخ: