۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۹۳۹۴۶

بهترین گزینه برای وزارت کار کیست ؟

حضور پنج‌ساله و سراسر ضعف "علی ربیعی " در منصب عالی وزارت کار سبب شد تا بالاخره با استیضاح مجلس و ورشکستگی صندوق ها و بنگاههای اقتصادی این وزارتخانه و نارضایتی شدید بازنشستگان و کارگران او از این مقام عزل شود .
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی یکی از مهم‌ترین وزارتخانه های کشور است که وظایف متعدد اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی دارد . 
با توجه به گستردگی وظایف در کنار ساختار عریض و طویل آن می طلبد که سکان داری توانمند برای هدایت این کشتی ارزشمند انتخاب شود . 
حضور پنج‌ساله و سراسر ضعف "علی ربیعی " در منصب عالی وزارت کار  سبب شد تا بالاخره با استیضاح مجلس و ورشکستگی صندوق ها و بنگاههای اقتصادی این وزارتخانه و نارضایتی شدید بازنشستگان و کارگران او از این مقام عزل شود .
عزل ربیعی نشان داد که اهمیت این وزارتخانه چه اندازه برای نمایندگان مردم در خانه ملت مهم است و این پیام را به رییس جمهور داد که این وزارتخانه وزیری می طلبد که نه تنها ضعفها و اشتباهات عدیده وزیر معزول را رفع نماید بلکه با سیاست های درست و اصولی این وزارتخانه را بر ریل صحیح حرکت دهد. 
رییس جمهور آگاه است و بخوبی می داند وزارت کار با داشتن بنگاههای اقتصادی بزرگ سهم عمده ای در اقتصاد و اشتغال کشور دارد و مدیریت وزارتخانه را حتما باید فردی عهده دار باشد که در سابقه اش مدیریت موفق بنگاههای اقتصادی دیده شود.
ناگفته پیداست که علاوه بر تخصص بنگاهداری ،پاکدستی نیز باید از مشخص ترین ویژگی مدیریت ارشد این وزارتخانه باشد.
گستردگی این وزارتخانه حتما وزیر جوان ، بانشاط و پویایی می طلبد که در عین جوانی تجربه مدیریت بنگاههای اقتصادی ، پاکدستی و تعامل سازنده با نهادهای دولتی ، مجلسی و  حاکمیتی را داشته باشد .
وزیر جدید باید خارج از  تیم موجود وزارت کار انتخاب شود تا بتواند تغییرات عمده و تحولات ساختاری را بسرعت اجرایی نماید  و قطعا انتخاب نیرو از تیم‌ربیعی ادامه همان روش غلط اندر غلط ایشان را بهمراه خواهد داشت .
وزیر جدید کار حتما باید گرایش اصلاح طلبی با مشی اعتدالی داشته باشد تا براحتی بتواند حمایت اصلی ترین حامیان رییس جمهور را با خود همراه نماید و از این پایگاه اجتماعی قوی در رفع مشکلات جامعه کارگری و معلولان که زیر مجموعه خدمات وی هستند نهایت استفاده را ببرد .
امید است رییس جمهور در انتخاب وزیر کار در معذورات سیاسی و تعارفات معمول گیر نیفتد و جوانی شایسته برای این مهم انتخاب نماید .          
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی