۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۹۰۵۴۱

توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در مرکز انتقال نفت خام

کارکنان مرکز انتقال نفت خام در منطقه تهران در حرکتی جالب برای توسعه فرهنگ دوچرخه سواری و کمک به کاهش آلودگی هوا خود را ملزم به استفاده از دوچرخه در محیط این مجموعه کردند .
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  عادل عاکفیان رئیس این مرکز در اینباره گفت : فرهنگ دوچرخه سواری علاوه بر شهروندان ، یک ابزار مناسب برای کارکنان مجامع صنعتی است که  فراتر از حمل و نقل، در واقع نوعی تفریح و ورزش است و به همین منظور در ابتدای امر سه دستگاه دوچرخه تهیه و برای تردد و سرکشی به تأسیسات در اختیار همکارانمان در این مرکز قرار گرفت که امیدواریم نقطه عطفی برای تعمیم این فرهنگ در سایر مراکز باشد . وی افزود : اولین قدم در ایجاد فرهنگ دوچرخه سواری، تغییر طرز تفکر افراد نسبت به این وسیله نقلیه است. گاهی اوقات این به معنی فکر کردن فراتر از معمول است و رؤسای همه ی ادارات میتوانند با استفاده از آن ، در تشویق سایر همکاران به استفاده از این سیستم پیش قدم باشند تا با استفاده از این راهکار به میزان متنابهی از آلودگی محیط زیست کاسته شود. وی اظهار داشت: از ویژگی‌های این پویش، ایجاد نشاط و سلامت جسمی و روحی در همکاران، توسعه فرهنگ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، کمک به کاهش آلودگی هوا و صدا و سایر آسیب‌های ناشی ازآن ، بالأخص کاهش خودروهای تک‌ سرنشین در منطقه است . وی با اشاره به مزایای دوچرخه سواری از جمله تحرک ، انعطاف پذیری بدن ، افزایش فعالیت فیزیکی در کنار کاهش مصرف سوخت و پیشگیری از آلودگی ، تصریح کرد : همانطور که می دانیم هزینه نگهداری از اتومبیل یا تهیه سوخت مورد نیاز آن بسیار سنگین است و در شرایط فعلی اقتصادی ، این امر کمک شایانی به هزینه های سوختی می کند و اگر این فرهنگ تسری یابد شاهد کاهش عظیم این هزینه ها خواهیم بود . عاکفیان همچنین علاوه بر صرفه‌جویی اقتصادی در مصرف سوخت، دوستی مستقیم با محیط زیست و سلامتی از طریق کاهش وسایل نقلیه موتوری به ‌عنوان اصلی‌ترین مولد آلاینده‌ها و منتشرکننده گازهای سمی را از دیگر مزایای اجرای این طرح عنوان کرد. وی یادآور شد :  استفاده از دوچرخه به‌عنوان یک وسیله حرکت پاک است که علاوه بر کاهش آلودگی هوا، در سلامت جسم و روح مفید خواهد بود و اجرای این پویش می‌تواند در ترویج و ترغیب افراد به استفاده از دوچرخه نقش مهمی داشته باشد لیکن بسترسازی و ایجاد زیرساخت مناسب برای استفاده عموم باید مهیا شود.
وی گفت: علاوه بر تأثیر ورزش در سلامتی، توجه به دوچرخه سواری ضروری به نظر می‌رسد و اگر فرهنگ استفاده کارمندان از دوچرخه به جای خودرو ترویج یابد و تسهیلات برای تهیه دوچرخه برای پرسنل دستگاه‌ها در نظر گرفته شود، گام بزرگی برداشته‌ایم. وی اذعان داشت : انتظار ما از همکاران ، مشارکت است و چنانچه تسهیلاتی برای خرید دوچرخه فراهم شود، یا در جایگاه‌های ویژه، دوچرخه در اختیار سایر همکاران قرار گیرد کمک مؤثری به توسعه این فرهنگ می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی