۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۹۰۴۴۱

پیش بینی نفت ۱۰۰ دلاری با تحریم ایران

عضو کمیسیون بودجه مجلس، توضیحاتی پیرامون آینده بازار طلای سیاه ارائه کرد.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،عضو کمیسیون بودجه مجلس، توضیحاتی پیرامون آینده بازار طلای سیاه ارائه کرد. حمیدرضا حاجی باباییبا اشاره به احتمال معافیت برخی کشورها از آمریکا برای خرید نفت ایران، گفت: دنیای امروز بزرگتر و متنوع تر از آن است که آمریکا بخواهد مطالبی را دیکته کرده و یا الزامی در حوزه اقتصادی ایجاد کند. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشورها آمریکا نمی تواند آنها را مجبور به انجام حرکتی بکند حتی اگر این حرکت کاملا برخلاف حرکت اقتصادی آمریکا بوده و یا این کشور را با ضرر و زیان مواجه کند. کشورهای دنیا معیشت و اقتصاد مردم خود را با منافع آمریکا گره نمی زنند وی با بیان اینکه در آینده نه چندان دور شاهد مخالفت های گسترده و وسیع تر با سیاست های اقتصادی آمریکا خواهیم بود، ادامه داد: امروز کشورهای دنیا به این جمع بندی رسیده اند که نمی توانند معیشت و مسائل اقتصادی خود را با آمریکا و منافع این کشور و سخنان ترامپ گره بزنند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: پیش بینی ها مبنی بر این است که در آینده صدا و پیام عدم هماهنگی با سیاست های تحریمی آمریکا بیشتر به گوش می رسد. قیمت طلای سیاه در زمستان افزایش می یابد
وی با بیان اینکه قیمت نفت بستگی به میزان تولید و مصرف دارد، افزود: اگر قرار باشد میزان تولید نفت به همان میزان کنونی باشد در زمستان  قیمت طلای سیاه افزایش خواد یافت اما اگر برخی کشورها با آمریکا همراهی کرده و تولید را افزایش دهند قیمت ها کاهش می یابد.
 این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: اگر فعل و انفعالات سیاسی ترامپ موفقیت آمیز باشد و صادرات نفت ایران را کاهش داده و از سوی دیگر سایر کشورها نتوانند این کاهش را جبران کنند، قیمت نفت افزایش می یابد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر قرار باشد سیاست های آمریکا در منطقه جاری شده و صادرات نفت ایران کاهش یابد، باید نفت بشکه 100 دلار را از هم اکنون پیش بینی کرد.       منبع:خانه ملت 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی