۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
کد مطلب : ۸۹۲۶۴

تقدیر از پتروشیمی مکران در حوزه مسئولیت اجتماعی

به همت اداره محیط زیست شهرستان چابهار و با حضور بزرگان طوایف، معتمدین محلی و اعضای شورای شهر چابهار نشست کارگروه اجتماعی شهرک پتروشیمی مکران با هدف تشریح آخرین اقدامات انجام شده و آگاهی بخشی به ذی‌نفعان پروژه درصدد ایجاد همسویی ذی‌نفعان پروژه در محل شهرک پتروشیمی مکران تشکیل شد.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،در این جلسه اشرفعلی حسینی رئیس اداره محیط زیست شهرستان چابهار با تاکید بر آمادگی شهرک پتروشیمی مکران برای انجام تعهدات اجتماعی و محیط زیستی به تشریح آخرین وضعیت فعالیت های مرتبط با محیط زیست و مباحث اجتماعی شهرک پتروشیمی مکران پرداخت. حسینی با تقدیر از اقدامات و همراهی شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی صنعت گفت همراهی پتروشیمی مکران تنها یک جنبه از موضوع مهم مسئولیت اجتماعی است و جنبه دیگر اهمیت جامعه بومی به این مسئله است و جا دارد در اینجا از اعضای شورای شهر، برخی مدیران دولتی و سازمان‌ها که در این قبیل جلسات غیبت دارند گله شود.
وی پیگیری مطالبات توسط مسئولین را رکن مهمی در تحقق اهداف مسئولیت اجتماعی عنوان داشت و ادامه داد موضوع فعالیت های مرتبط با مسئولیت اجتماعی در منطقه و اولویت دادن به این موضوعات همانند کشورهای توسعه یافته، نشان از بلوغ کارشناسی دست‌اندرکاران شهرک پتروشیمی مکران دارد.
در ادامه این نشست، رئیسی از معتمدین محلی و عضو سابق شورای اسلامی شهر چابهار با ابراز امیدواری بر تداوم تلاش و همکاری خوب مسئولین پتروشیمی مکران در حوزه مسئولیت اجتماعی گفت متاسفانه برخی تناقضات میان سازمان های مستقر در منطقه و عدم انجام تعهدات در پروژه‌هایی که سالیان گذشته در منطقه به بهره‌برداری رسیده و جامعه بومی مغفول بوده است سبب ذهنیت منفی برخی مردم منطقه به صنایع شده است که فعالیت‌هایی همچون کارهای پتروشیمی مکران می‌تواند در زدودن این ذهنیت منفی نقش بسزایی ایفا نماید.
سپس خدابخش پرور عضو شورای شهر رمین پتروشیمی مکران را فرصت خوبی برای جامعه محلی دانست و گفت جامعه بومی می خواهد از منافع پتروشیمی منتفع گردد و نمی‌خواهد در اینده مورد سرزنش نسل های آتی قرار گیرد.
پرور توجه به وضعیت اشتغال، بومی گزینی، کمک به توسعه زیر ساخت‌های منطقه و مسئله آموزش را از مهمترین نیازهای جامعه محلی دانست و بیان داشت این قبیل کارها با همکاری نزدیک صنعت و دولت می‌تواند سبب بهره‌مندی بیشتر جامعه محلی و توانمندسازی آنها گردد.
در ادامه کارگروه، اخوان از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و از پژوهشگران حوزه حقوق شهروندی ضمن اعلام این موضوع که جامعه بومی می بایست از مسئولیت ها و وظایف نهادهای مختلف آگاهی داشته باشد و متناسب با نیاز خود از نهادهای ذی‌ربط درخواست نمایند، عنوان داشت: عدم آگاهی از شرایط چابهار و شانه خالی کردن مسئولین از مسئولیت ها بزرگترین ضربه را به جامعه بومی منطقه خواهد زد.
وی ادامه داد شهرک پتروشیمی مکران در اهمیت به موضوعات اجتماعی و جوامع بومی محلی از پیشروهای منطقه است که جادارد از این ذهنیت خوب مدیران این صنعت بزرگ تقدیر بعمل آید.
در ادامه نیز مسئول محیط زیست پروژه قطب سوم پتروشیمی ایران صحبت های خود را در خصوص روند اخذ مجوز زیست محیطی، تکنولوژی های مورد استفاده و سازگار با محیط زیست در شهرک پتروشیمی مکران، مطالعات بالادستی و برنامه شرکت برای توسعه صنعتی پاک و پایدار تشریح و یادآور شد شهرک پتروشیمی مکران و مسئولین ارشد آن آمادگی کامل جهت پاسخگویی به نیازها و خواسته های به حق مردم چابهار در خصوص توسعه پایدار صنعتی در منطقه را دارند و توسعه سبز و سازگار با نیازهای مردم با نگاه نسل های آتی در طرح ها و برنا مه های این شهرک مورد توجه بوده که می بایست با همکاری و کمک هم به این برنامه ها تحقق بخشید.    
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی