۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۸۹۰۹۲

تحقق ۱۰۸درصدی تولید در پتروشیمی نوری

مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت: با توجه به بهره برداری از طرح جدید این شرکت و رفع موانع محدودیت تولید، در سه ماهه نخست امسال به تولید ۱۰۸ درصدی در پتروشیمی نوری رسیدیم.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، تقی صانعی،  در مراسم اتتاح واحد تفکیک ترکیبات برش سبک شرکت پتروشیمی نوری با بیان این مطلب ادامه داد: این پروژه 3 ویژگی دارد. ویژگی اول این است که دو مطالعه فنی و اقتصادی برای این طرح انجام شد که هر دو مطالعه نشان داد که بازگشت سرمایه طرح یکساله خواهد بود. وی افزود: ویژگی دوم آن است که با راه اندازی این واحد محدودیت تولید در مجموعه برداشته می شود و ویژگی سومین نیز استفاده 65 درصدی از سازندگان و پیمانکاران ایرانی است. مدیرعامل پتروشیمی نوری با بیان اینکه محدودیت دریافت LTE از طرف مشتریان منطقه، سبب می شد مخازن تحت فشار پر شده و تولید را محدود شود، ادامه داد: با توجه به بهره برداری از این طرح، در سه ماهه اول امسال، 8 درصد بالاتر از ظرفیت اسمی کار کردیم.    وی مدت بازگشت سرمایه را یک سال عنوان کرد و افزود: صانعی گفت: پتروشیمی نوری 10 محصول تولید می شود که همگی به هم وابسته هستند بنابراین محدودیت تولید در هر یک از این بخش ها، برای تولید سایر محصولات ایجاد مشکل می کند. از همین رو بهره برداری از این طرح امکان تولید با تمام ظرفیت را در این مجتمع فراهم می کند.
به گفته مدیرعامل پتروشیمی نوری، این شرکت با تولید 4.5 میلیون تن محصول آروماتیک در سال، ازبزرگترین تولیدکنندگان ایران و جهان در این زمینه به شمار می رود.
وی ادامه داد: راه اندازی اولیه این شرکت در اسفند سال 85 انجام شد و در تیرماه سال 86 به بهره برداری رسمی رسید.
صانعی با اشاره هبه اینکه این شرکت در ابتدا 11 واحد را شامل می شد، افزود: پس از آن دو واحد توسعه ای شامل واحد U_950 به منظور شیرین سازی  و سلفور زدایی LTE و واحد LTE SPLITTING با هدف جداسازی ترکیبات سبک و سنگین موجود در LTE تعریف و راه اندازی شده است.
وی گفت: دو واحد توسعه ای دیگر نیز شامل بازیابی گازهای فلر و شیرین سازی هلینت را هدف قرار داده ایم که امیدواریم در سه ماهه سوم امسال اجرایی شود. 
مدیرعامل پتروشیمی نوری سهم ساخت داخل در اجرای طرح LTE SPLITTING را 65 درصد عنوان کرد و افزود: این در حالی است که در ساخت اولیه پتروشیمی نوری سهم ایرانی ها 25 درصد بود و در طرح شیرین سازی نیز شرکت های داخلی سهمی 50 درصدی داشتند. این روند پیشرفت ادامه دارد و امیدواریم برای دو طرح توسعه ای دیگر سهم سازندگان داخلی به 80 درصد برسد. وی با تاکید بر اینکه سازندگان داخلی را به هر قیمتی انتخاب نمی کنیم، ادامه داد: ارزیابی ها و بازدیدهای متعددی صورت گرفته و از پیمانکارانی استفاده می کنیم که محصولات و تجهیزات قابل قبولی ارائه کنند. هوشمند Samsung Galaxy ارسال شده است
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی