۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۸۸۷۵۹
پرونده ویژه ؛قسمت چهارم/

فساد سازمان یافته در خریدهای "ال پی" در شرکت نفتی جنوب

اگر به دستور العمل ۶ ماده ای نحوه خرید های جزیی اضطراری کالا یا همان LP مراجعه شود آمده است که شرکتها برای خرید لوازم اداری و مصرفی غیر صنعتی می بایست تنها اقلامی را که موجودی آنها صفر شده است یا به اصطلاح NIS باشند را به صورت فوری لیکن در چارچوب آیین نامه مناقصات و به صورت خریدهای کمتر از سطح متوسط تهیه و مصرف نمایند و برای احجام بالاتر از سطح خرید متوسط، می بایست در قالب مناقصه به تامین مایحتاج مورد نظر اقدام گردد.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،حال از شرکت نفتی جنوب کشور  خبر می رسد دامنه فساد علاوه بر خرید تجهیزات و زد و بنده های پشت پرده که در زمان خود با ذکر جزییات منتشر خواهد شد، برخی از عوامل در این شرکت از ظرفیت خرید های ال پی استفاده نموده و حدود ۸۰ درصد از خرید ملزومات را در این قالب برده اند. متاسفانه در اغلب موارد خریدهای این شرکت نفتی در قالب خریدهای ضروری انجام شده و با مبادله فاکتورهای بالاتر از عرف، سودهای بادآورده  هنگفتی را نصیب برخی از سود جویان نموده است.
"نفت ما" به مانند سایر موارد مطرح در این شرکت فعلا از ذکر اسامی و رابطه های فامیلی در خریدهای "ال پی" خودداری می کند و به ترتیب زمانبندی صورت گرفته این اسناد مهم را منتشر خواهد کرد.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی