۰
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۸۱۳۹۴
ارسالی از سوی مخاطبان"نفت ما"

درد دل نیروهای اقماری صنعت نفت

کافی است چشم برهم بگذاری تا یک هفته استراحت(rest) تمام شود. میدانی که باید دوباره به محل کارت برگردی،تمام وجودت را غم و اندوه میگیرد.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، دور از جانتان، انگار که یکی از عزیزانتان را از دست داده ای.دلت نمیرود که وسایلت را جمع کنی.این دست و آن دست میکنی، فایده ای ندارد، باید خودت را برای رفتن به کار و ٢ هفته کار آماده کنی. این قصه اقماری کاران در صنعت نفت بالاخص حفاری است.٢ هفته کار دو هفته استراحت. وقتی دیگران به این قضیه نگاه میکنند ،میگویند ٢ هفته کار و دو هفته استراحت؟ از این بهتر نمیشود!چرا اینقدر غر میزنند و شکایت میکنند.ما هر روز خدا،سرکار میرویم و چیزی به عنوان استراحت نداریم. ولی قضیه چیز دیگریست.اقماری کاران ٧ ماه از سال را در کنار خانواده هایشان نیستند(با احتساب ١ ماه مرخصی سالانه) و این دوری از خانواده مشکلات و مسایلی را به همراه دارد. افسردگی ، استرس ،فشارهای روحی و روانی از عواقب کار به صورت اقماری است.این عواقب آنقدر نرم و آرام بروی جسم و روح شخص اثر میگذارد که پس از چند سال دیگر، آن روحیات اولیه را ندارد و تبدیل به شخص دیگری شده است.حضور مرد در خانه کم کم رنگ میبازد و در برنامه زندگی، کمتر بروی او حساب میکنند و شاید مرد در خانه همانند مهمان باشد. یکی از همکاران میگفت:«وقتی به Rest (استراحت) میروم در خانه طوری رفتار میکنم که حضور من درخانه ، لطمه ای به برنامه زندگی همسر و فرزندم وارد نکند، چون دو هفته بیشتر مهمانشان نیستم» دوست دیگری میگفت :«وقتی به منزل رفتم با شکایت همسرم مواجه شدم همسرم میگفت که با آمدن تو، نظم زندگیمان به هم میخورد. ببین، این بچه تا دیر وقت بیدار است و نمیخوابد، هر وقت تو نیستی اول شب میخوابد.» راننده اتوبوس شرکت میگفت:«مهم نیست که چه شغلی داری ،مهم این است که شب کنار زن و بچه ات باشی» واقعا همینطوره.هر شغلی داشته باشی و هر چقدر هم حقوق بگیری هیچ چیزی جای خانواده را نمیگیرد و هیچ لذتی بالاتر از این نیست که عصرها بعد از تایم ادرای کودک شش ماهه ات را در آغوش بگیری، اما در بین کارکنان اقماری کسانی هستند که حتی موقع تولد فرزندشان نتوانستند در کنار همسرشان باشن و این است سختی کار اقماری که بر هیچکس این سختی کار پوشیده نیست. متاسفانه هنوز کار اقماری جزء مشاغل سخت محسوب نمیشود و امیدواریم مسئولین ذیرربط در این زمینه تجدیدنظر کرده و با توجه به خطرات این شغل ،آنرا جزء مشاغل سخت قرار نداده اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


علی گرایلی
کی گفته کارتون سخته ؟ بهترین حقوق رو میگیرید و زن و بچتون هم کنارتونه مثلا پتروپارسیها بهترین امکانات رفاهی رو دارند چه کمپ چه غذا و چه تفریحات
تازه بیکارهم بشید بیمه ی بیکاری رو زود بهتون میدن و پاداش هایی که چندین ماه یکبار به حسابتون واریز میشه
حسن
چقدر سخت است دوری از خانواده آیا کسی این جمله را میفهمد؟چقدر سخت است گریه فرزندت برای دلتنگی و اینکه حوصله امان در خانه سر رفته است آیا کسی میفهمد؟کارکنان نفت خصوصأ پتروشیمی در این هوای آلوده و طاقت فرسای عسلویه به دور از خانواده آن هم با این حقوق و مزایا آیا کسی میفهمد؟دوستان بنده در اداره جات دولتی در یکی از کلان شهرها که ساکن هستیم فقط روز دو ساعت در اداره حضور دارند بقیه با زدن کارت ماموریت اداری به دنبال کار شخصی هستند و هر دقیقه در کنار خانواده با حقوق و مزایای بسیار و درآمدهایی بجزء حقوق آیا کسی میفهمد؟یک آموزش پرورشی فقط در ماه 50 ساعت موظفی دارد و ساعتی 100هزارتومان کلاس خصوصی پول میگیرند و درآمدشان از یک مهندس بسیار بالاتر است بعد میگویند این چنین و آن چنان آیا کسی میفهمد وزارت نفت و پتروشیمی کشور را ساپورت میکنند و وحشتناک برای کشور درآمد زا هستند نه مصرف کننده آیا کسی میفهمد؟
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی