۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۸۰۰۶۷

قیمت طلا به ۱۳۱۶ دلار رسید

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۱۳۱۶ دلار و ۶۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته حدود ۱.۳ درصد کاهش داشت.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،تقویت ارزش دلار و نگرانی ها در مورد افزایش جهانی نرخ بهره موجب شد تا قیمت طلا در ر‌وز جمعه کاهش یابد، اما  با افت شاخص ها در بورس های جهان و مطرح شدن بازار  طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری  کاهش قیمت ها تعدیل شد. ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی تقویت شد و رشد هفتگی حدودا 15 درصدی را به ثبت رساند. والتر پهوویچ تحلیلگر بازار طلا گفت: «در حال حاضر 2 عامل رقیب در بازار طلا رو در روی هم قرار دارند...عامل اول سرمایه گذارانی هستند که معتقدند در‌ وضعیت آشفتگی بازارهای مالی بازار طلا محلی امن برای سزمایه گذاری است و عامل دوم تقویت ارزش دلار و بالا رفتن نرخ بهره است که تاثیری منفی بر قیمت طلا دارد.» بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات  دیروز با 0.16 درصد کاهش به 1316 دلار و 65 سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته حدود 1.3 درصد کاهش داشت که دومین کاهش هفتگی متوالی محسوب می شود. قیمت هر اونس طلای آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 0.25 درصد افت به 1315  دلار و 70 سنت رسید.
میزان بازدهی اوراق برضه ده ساله دولت آمریکا که عامل اصلی در تعیین هزینه های استقراض جهانی است، با اندکی کاهش نسبت به بالاترین رقم های 4 سال گذشته به حدود 2.8 درصد رسید.     منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی