۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۸۰۰۲۷
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با " نفت ما " :

باید از نوسانات نرخ قیر جلوگیری کنیم

به گفته کارشناسان صنعت قیر محاسبه قیمت خوراک قیر با نرخ آزاد به زیان صنعت قیر کشور است و ادامه این روند منجر به کاهش صادرات و بطبع مشتریان قیر ایران به دنبال جایگزین کردن قیر ایران با قیر سایر رقبای منطقه ای ایران خواهند کرد؛ اگر دولت به کمک این صنعت نیاید صنعت ارز آور و اشتغال زای کشور دچار مشکل جدی خواهد شد؛همانطور که عضو کمیسیون انرژی مجلس هم تاکید کرده است که باید از نوسانات نرخ ارز جلوگیری کنیم.
 «غلامرضا شرفی» ،عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما "  افزایش بهای قیر را تابعی از افزایش نرخ وکیوم باتوم در بازار بورس و برخی رویدادهای جهانی دانست. وی اظهار داشت: تلاش بر این است تا با توجه به تولیدات پالایشگاه‌ها در سال 97 بتوانیم از نوسانات نرخ قیر جلوگیری کنیم. وی افزود: اگر پالایشگاه‌های کشور در استفاده از نفت کوره تجهیزات خود را به‌روز کرده و روند استفاده از آن‌را به حداقل برسانند، از میزان پرتی‌ها در این صنایع کاسته شده و بالطبع این روند بر روی بهای قیر قطعاً تأثیر خواهد گذاشت. این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به این‌که قیر تابع تولیدات بالادستی است و در بالادست وضعیت انحصاری است، ادامه داد: مشاهده می‌شود، این محصول در پایین‌دست تابع شرایط رقابتی قرار گرفته و در بازار قیر مشکلاتی را ایجاد می‌کند. شرفی با تأکید بر افزایش کیفیت تولید قیر و کاهش پرتی‌های تولید، افزود: تنها در این حالت است که بهای قیر کاهش پیدا خواهد کرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان بر ضرورت حمایت از صنعت قیر کشور تاکید کرد و گفت:امیدواریم حساسیت های افزایش قیمت خوراک واحدهای تولیدی را درک کنیم تا بتوانیم بازارهای صادراتی که با زحمت هم اکنون در اختیار ایران است را حفظ کنیم،افزایش قیمت خوراک ،بهای تمام شده قیمت قیر را افزایش داده و در نهایت بالاتر از قیمت منطقه ای به فروش خواهد رفت که این قطعا به نفع صنعت ارز آور قیر نخواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی