۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۷۹۹۹۰
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران :

بالا رفتن از سفارت عربستان بهای سنگینی برای گاز ایران داشت

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در مراحل پایانی قرارداد صادرات گاز به کویت بودیم که یک نفر در مشهد از دیوار سفارت عربستان بالا رفت و ارتباط ما با کشور های عربی را قطع کرد!
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،حمید رضا عراقی افزود : زمانی که با کشورهای عربی قطع ارتباط می کنیم دیگر نمی توان به آن کشورها گاز صادر کرد .

 مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت:یک نفر از دیوار سفارت بالا رفت و  پل ارتباطی ما را  خراب کرد!  مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران  اظهار داشت: هم‌اکنون 800 میلیون مترمکعب گاز در روز تولید می‌شود که به اقصی نقاط کشور منتقل می‌شود، در حالی که 92 درصد مردم کشور از گاز طبیعی استفاده می‌کنند. وی افزود: شبکه گاز در اقصی نقاط کشور گسترده شده است و در حال حاضر 270 ایستگاه و 30 هزار کیلومتر شبکه انتقال گاز در حال کار هستند تا گاز طبیعی را به مردم ایران در نقاط مختلف کشور برسانند. معاون وزیر نفت با بیان اینکه "ایران با 30 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی، یکی از بزرگ‌ترین زیرساخت‌های گازرسانی در دنیا را در اختیار دارد"، تصریح کرد: خط کیاسر ــ نکا یکی از سخت‌ترین کارهایی بود که قول راه‌اندازی آن را داده بودیم تا اگر همسایه شمالی به هر دلیلی گاز را قطع کرد، مشکلی پیش نیاید و با تحقق این قول، از حالت اضطرار بیرون آمدیم. وی افزود: در حال حاضر شرایط همکاری با ترکمنستان به شرایط تجاری برگشته و از حالت اضطرار درآمده است، این خط در شرایط سخت و مسیر کوهستانی در زمان مقرر افتتاح شد و در زمستان امسال با فشار گاز بالایی مردم شمال کشور مواجه بودند. عراقی با بیان اینکه "بخش زیادی از خط ششم سراسری امسال به بهره‌برداری رسیده که موجب شده قرارداد صادرات گاز به عراق تکمیل شود"، گفت: ارزش مجموع پروژه‌هایی که امسال به بهره‌برداری رساندیم به 12 هزار میلیارد تومان می‌رسد. معاون وزیر نفت با ابراز اینکه "هم‌اکنون 76 درصد مردم در روستاها و 98 درصد شهرها روزانه 800 میلیون مترمکعب گاز دریافت می‌کنند"، گفت: 7 تا 8 هزار روستای دیگر قابلیت گازرسانی را دارند که طی دو سال آینده باید گازرسانی به این روستاها نیز به اتمام برسد. در حال تکمیل ... .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی