۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۷۹۶۲۱

تلاش جمهوری کنگو برای پیوستن به اوپک

جمهوری کنگو در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور در تلاش است تا به عضویت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) درآید.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، در بیانیه ای که نخست وزیری جمهوری کنگو روز چهارشنبه در اختیار خبرنگاران قرار داده، آمده است: جمهوری کنگو تصمیم گرفته است تا به عضویت کشورهای صادر کننده نفت درآید.
در این بیانیه همچنین آمده است: پیوستن قریب الوقوع جمهوری کنگو به اوپک نشان از تمایل «دنیس ساسو نِگِسو» رئیس جمهوری برای قرار گرفتن کشورما در ردیف بزرگان جهان است.
این بیانیه می افزاید: عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در سفر اخیر خود به برازاویل (پایتخت) تصمیم جمهوری کنگو برای پیوستن به اوپک را تایید کرده است.
وزیر خارجه عربستان 8 ژانویه به جمهوری کنگو سفر کرده بود.
بنابر گزارش رویترز، پایبندی به سهم تولیدی سفت و سخت اوپک برای این کشور آفریقایی که تقریبا نفت تنها درآمد آن ها برای رسیدن به ارز و درآمدهای دولتی است در واقعیت ممکن است سخت باشد.
کارشناسان می گویند در صورتی که جمهوری کنگو موفق به پیوستن به اوپک شود، سومین تولید کننده بزرگ نفت میان کشورهای آفریقایی در جنوب صحرای آفریقا خواهد شد.
جمهوری کنگو به خاطر کاهش قیمت جهانی نفت به شدت متضرر شده است؛ به طوری که درآمدهای دولت از سال 2015 حدود یک سوم کاهش یافته است و بدهی های کل این کشور افزایش داشته است.
بر اساس گزارش ها، تولید نفت جمهوری کنگو در سال 2018 به 350 هزار بشکه در روز خواهد رسید.
چند شرکت خارجی از جمله شرکت نفتی «انی» ایتالیا و شرکت نفتی «توتال» فرانسه در بخش نفت جمهوری کنگو درحال فعالیت هستند.   منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی