۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۷۹۵۹۷

ایران، خروج پیکرهای جانباختگان از نفتکش غرق شده را پیگیری می کند

نماینده ویژه رییس جمهوری در حادثه نفتکش سانچی گفت: چینی ها می گویند به علت انتشار گازهای سمی نمی توانیم برای خروج پیکرها از نفتکش غرق شده، اقدام کنیم اما ایران این موضوع را دنبال می کند.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،علی ربیعی  درباره خروج پیکرهای جانباختگان نفتکش سانچی، اظهار داشت: چینی ها تاکید می کنند که در حال حاضر، محل نفتکش غرق شده، به شدت سمی است و امکان رفتن به آنجا وجود ندارد، مگر این که سموم تخلیه شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره زمان پایان یافتن سموم منتشر شده و تثبیت شرایط، بیان داشت: تخلیه نفتکش سانچی از مواد سمی و تثبیت شرایط، زمانبر است، نمی توان چیزی که الان علم هم نمی تواند پاسخ بدهد را مطرح کنیم. وی درباره شناسایی پیکرهای یافت شده نیز بیان داشت: شناسایی سه پیکر یافته شده از طریق آزمایش دی.ان.ای در حال انجام است که طول می کشد. محسن بهرامی سخنگوی شرکت ملی نفتکش نیز پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: از اولویت های اصلی ما خارج کردن پیکر جانباختگان نفتکش سانچی از اعماق دریا است. به گفته وی عمق آب در منطقه ای که نفتکش غرق شده، حدود 100 تا 110 متر است که این موضوع کار خارج کردن پیکرها را مشکل می کند. وی تاکید کرده بود: آغاز عملیات خارج کردن پیکر این جانباختگان نیاز به بررسی دقیق شرایط دارد، زیرا مشخص نیست که فوران کردن آتش در ساعات پایانی که ناشی از سوخت ده ها هزار تن نفت بود، چه وضعیتی را برای بدنه نفتکش ایجاد کرده است. سخنگوی شرکت ملی نفتکش با بیان این که هنوز هیچ فردی نمی داند که چه میزان از محموله میعانات گازی این نفتکش سوخته و چقدر باقی مانده است، گفته بود: برای آماده شدن شرایط برای ورود به نفتکش باید مشخص شود که وضعیت محموله ها چگونه است، شاید هنوز برخی مخازن دارای میعانات گازی باشند.   16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد. در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد. با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه های کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد، اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود. سرانجام، دو روز پیش خبر جان باختن همه کارکنان و غرق شدن تانکر نفتکش ایرانی «سانچی» اعلام شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه پیام تسلیتی صادر کردند و هیات دولت نیز روز دوشنبه را به این مناسبت، عزای عمومی اعلام کرد. بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است.   منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی