۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۷۹۵۰۱

پول صادرات محصولات پتروشیمی توسط صرافی‌ها و از طریق دوبی وارد می‌شود

دبیرکل ﺍﻧﺠﻤﻦ ﺻﻨﻔﯽ ﮐﺎﺭﻓﺮﻣﺎﯾﺎﻥ ﺻﻨعت ﭘﺘﺮﻭﺷﯿﻤﯽ با انتقاد از اینکه پول صادرات محصولات پتروشیمی از طریف صرافی‌ها و دوبی وارد کشور می‌شود، گفت: هم اکنون اگر مشکلی از طرف صرافی‌ها رخ دهد، چه کسی باید جوابگو باشد.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  احمد مهدوی ابهری در حاشیه مجمع عمومی انجمن کافرمایان صنعت پتروشیمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت دریافت ارز ناشی از صادرات محصولات پتروشیمی به چین گفت: پول صادرات پتروشیمی به چین توسط صرافی ها از طریق دوبی وارد کشور می شود، اما تمایل داریم که ارتباط بانک‌های چینی و ایرانی برقرار شود تا امکان باز شدن ال.سی فراهم شود. وی بیان داشت: با دریافت پول از طریق بانک ها به جای صرافی ها، علاوه بر کاهش هزینه های جابجایی پول،ریسک معاملات نیز کاهش می یابد.
ﺩﺑﯿﺮﮐﻞ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﺻﻨﻔﯽ ﮐﺎﺭﻓﺮﻣﺎﯾﺎﻥ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﭘﺘﺮﻭﺷﯿﻤﯽ خاطرنشان کرد: هم اکنون اگر مشکلی از طرف صرافی ها رخ دهد، چه کسی باید جوابگو باشد؟ مهدوی ابهری یادآور شد: پس از انتقال این موضوع به رئیس جمهوری، وی به رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی دستور داد تا پیگیری کنند. وی درباره رای دیوان عدالت اداری درباره قیمت گذاری اوره، گفت: بر اساس رای دیوان عدالت اداری، قانون باید درباره قیمت گذاری نرخ اوره رعایت شود، که طبق آن، دولت اجازه قیمت گذاری برای محصولات پتروشیمی را ندارد، و در صورت تمایل برای ارایه یارانه محصولات، مبلغ آن را باید به دستگاه مربوطه پرداخت کند. ﺩﺑﯿﺮﮐﻞ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﺻﻨﻔﯽ ﮐﺎﺭﻓﺮﻣﺎﯾﺎﻥ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﭘﺘﺮﻭﺷﯿﻤﯽ اضافه کرد: اکنون، دولت، اوره را با نرخ یارانه ای از مجتمع های پتروشیمی دریافت و به کشاورزان می دهد، در واقع، یارانه از جیب مجتمع های پتروشیمی پرداخت می شود. مهدوی ابهری ادامه داد: دیوان عدالت اداری تاکید کرده است که دولت باید، اوره را بر اساس قیمت عرضه در بورس کالا خریداری کند. وی درباره برگزاری جلسه کارگروه محصولات پتروشیمی با رئیس جمهوری نیز گفت: در این جلسه درباره کاهش نرخ سود وام ارزی صندوق توسعه ملی از هشت به 6 درصد برای مجتمع های پتروشیمی صحبت شد. ﺩﺑﯿﺮﮐﻞ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﺻﻨﻔﯽ ﮐﺎﺭﻓﺮﻣﺎﯾﺎﻥ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﭘﺘﺮﻭﺷﯿﻤﯽ اظهار داشت: همچنین رئیس جمهوری تاکید کردند که وزارت نفت تلاش لازم برای تامین کافی خوراک واحدهای پتروشیمی را انجام دهد تا این واحدها، دچار کمبود خوراک نشده و بتوانند از همه ظرفیت های خود استفاده کنند.   منبع: فارس  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی