۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹
کد مطلب : ۷۹۴۷۴

۱۲ نکته درباره سهام عدالت

۱۲ نکته اساسی در مورد سود سهام عدالت توسط سازمان خصوصی سازی اعلام شد.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، 12 نکته اساسی در مورد سود سهام عدالت توسط سازمان خصوصی سازی اعلام شد که جزئیات این نکات بدین شرح است:
1. ارزش سود سهام عدالت عملکرد سال مالی 1395 که در سال 1396 توزیع می‌شود برای هر یک از مشمولان سهام عدالت مددجوی کمیته امام(ره) و سازمان بهزیستی کشور که جزو اقشار مشمول تخفیف بوده‌اند و از مبلغ یک میلیون تومان سهام برخوردارند، مبلغ 150 هزار تومان است.
از این مبلغ 150 هزار تومان سود، مبلغ 50 هزار تومان آن توزیع شده و مابقی آن نیز تا پایان سال به حساب این افراد واریز خواهد شد.
2. سود سهام عدالت مشمولان تابعی از وضعیت سودآوری شرکتهای 49 گانه سبد سهام عدالت است و پیش‌بینی می‌شود که مبلغ این سود هر سال بیشتر شود. بنابراین مشمولانی که هنوز شماره شبای بانکی خود را به سامانه سهام عدالت اعلام ننموده اند، هر چه سریعتر این شبا را ثبت کنند تا نه تنها از سود سالجاری بلکه از سود سالهای بعد نیز استفاده نمایند.
3. در طرح سهام عدالت نه تنها مشمولین از سود سالانه سهام برخوردار می شوند بلکه مستمرا ارزش واقعی سهام این مشمولان نیز افزایش می یابد. هم اکنون ارزش واقعی این سهام برای هر یک از مشمولان با سهام اولیه یک میلیون تومان، حدود 2.5 میلیون تومان برآورد می شود. همچنین اگر مشمول حدودا مبلغ 532 هزار تومان سهام داشته است، پیش بینی می شود، هم اکنون ارزش سهام وی نزدیک یک میلیون و سیصد هزار تومان شده باشد.
4. حدود 650 هزار نفر از مشمولین سهام وجود دارند که یک بار شماره شبا بانکی به سازمان خصوصی سازی اعلام کردند ولیکن شماره شبا آنان به تائید بانکها نرسید. لازم است این مشمولان مجددا یک شماره شبا بانکی جدید از یکی از حسابهای غیرمسدود و یا حسابهای غیربلندمدت بانکی خود را که امکان واریز وجه داشته باشد به سامانه سهام عدالت معرفی کنند.
5. سود سهام عدالت متوفیان از سوی سازمان خصوصی سازی محاسبه شده و برای این افراد کنار گذاشته شده است تا وراث قانونی آنان در آتی بتوانند پس از شناسایی و احراز نهایی این وراث از طریق دریافت گواهی حصر وراثت و وکالت نامه قانونی احراز نماینده وراث، از این سود بهره مند شوند.
6. برای اطلاع از آخرین وضعیت سهامداری و میزان این سهام و نیز سود متعلقه به مشمولان بابت عملکرد سال مالی منتهی به سال مالی 29/12/1395 شرکتهای مشمول سهام عدالت، کلیه مشمولان و مردم عزیز می توانند به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند و در صورتی که هنوز افرادی که مشمول سهام عدالت هستند از سود بهره مند نشده اند، لازم است شمار شبا بانکی خود را در این سامانه به ثبت برسانند.
7. سود سهام عدالت واریز شده به حساب مشمولان تمامی سود سال جاری نبوده است و سازمان خصوصی سازی مجددا پس از وصول سود از شرکتهای سرمایه پذیر، مابقی طلب سود سهامداران را طی یک مرحله یا حداکثر دو مرحله دیگر به حساب بانکی افراد واریز خواهد کرد.
8. از آنجایی که برخی بانکها در جریان واریز سود به حساب مشمولان سهام عدالت، پیامک واریز وجه به مشمولین ارسال ننموده اند، لذا اگر مشمولان قصد اطلاع از واریز وجه به حساب خود دارند باید صورتحساب دریافت وجه حساب خود را کنترل نموده و از واریز سود سهام عدالت اطلاع یابند.
9. طی روزهای 19 تا 21 دیماه جاری بالغ بر 33.5 میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت از مرحله اول واریز سود سهام عدالت برخوردار شدند و این واریز سود در مراحل بعدی و تا تسویه کامل طلب سود سال مالی 1395 مشمولین ادامه خواهد داسشت. در این مرحله حدودا 920 میلیارد تومان سود به حساب مشمولان واریز شده است.
10. لایحه سهام عدالت برای ادامه ساماندهی طرح توزیع سهام عدالت و ایجاد ظرفیت قانونی آزادسازی سهام عدالت در پایان هفته قبل از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارسال شد. در این لایحه امکان تشکیل صندوق های سرمایه گذاری و عضویت مردم در این صندوق ها پیش بینی شده است و گام پایانی آزادسازی و معاملاتی شدن سهام عدالت در صورت تصویب نهایی این لایحه در مجلس، آغاز خواهد شد.
11. به مشمولان سهام عدالت که شماره شبا بانکی تائید شده قبلی آنان با اشکال و مسدودی مواجه شده است و به هر علت امکان واریز سود سهام عدالت به شماره شبا آنان فراهم نگردیده است، اجازه داده می شود یک شماره شبا بانکی جدید به سامانه سهام عدالت اعلام کنند. این عزیزان با مراجعه بعدی به سامانه می توانند به زدوی نسبت به ورود شماره شبا جدید اقدام کنند.
12. به کلیه مشمولین سهام عدالت توصیه می شود نگران برخی شایعه سازی ها و هجمه علیه این طرح بزرگ و ملی نشوند و فارغ از هر گونه اغراض و اهداف سیاسی که در مورد این طرح و واریز سود آن به حساب مشموان صورت می گیرد، با دقت و پیگیرانه اخبار و اطلاعات سود سهام  و مالکیت آن را از طریق سامانه های اطلاع رسانی سازمان خصوصی سازی کمامان پی گیری فرمایند.   منبع: روابط عمومی سازمان خصوصی سازی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی