۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۷۹۴۴۸

دلایل رشد قیمت نفت به مرز ۷۰ دلار

نماینده سابق ایران در اوپک با تشریح دلایل افزایش قیمت نفت به مرز ۷۰ دلار از پیش بینی رشد ۱۰ درصدی قیمت نفت در سال ۲۰۱۸ خبر داد.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،محمدعلی خطیبی با اشاره به نزدیکی قیمت نفت به دامنه 70 دلار در هر بشکه افزود: این رشد قیمتی متاثر از عوامل مختلف از جمله تمدید توافق کاهش تولید، مدیریت مناسب عرضه، وقوع سرمای بی‌سابقه در دنیا، افزایش قیمت طلا، چشم انداز روبه رشد اقتصادی کشورهای صنعتی و موارد مشابه دیگر بوده است.

وی با بیان اینکه چشم انداز و رشد اقتصادی کشورهای صنعتی نوید بخش تقاضای بالای نفت در جهان است، اظهارداشت: بدون شک افزایش تقاضای نفت اثرات مثبتی در این حوزه برجا خواهد گذاشت.

نماینده سابق ایران در اوپک با پیش بینی رشد 10 درصدی قیمت نفت در سال 2018 گفت: امسال بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته تقاضای نفت حداقل 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی همچنین در مورد افزایش تقاضای نفت گفت: رشد اقتصادی بالا در هر کشوری انرژی زیادی را طلب می‌کند که بخش عمده‌ای از این انرژی را «نفت» تشکیل می‌دهد.

خطیبی اظهارداشت: افزایش تقاضای نفت متاثر از رشد بالای اقتصادی در کشورهای مصرف کننده بزرگ نفت به بهبود قیمت‌ها در این بازار کمک خواهد کرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به حکمفرمایی سرمایه شدید بر کشورهای غربی وحتی ممالک آسیایی مانند چین گفت: این سرمای بی‌سابقه سبب برداشت از ذخیره سازی‌ها شده و از حیث روانی به تقویت قیمت نفت کمک می‌کند.

نماینده سابق ایران در اوپک افزود: کاهش تولید نفت ضرر و زیان کشورهای صاحب نفت را به دنبال ندارد بلکه موجب افزایش درآمدزایی این کشور‌ها خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا حادثه تلخ آتش سوزی نفتکش ایرانی در آب‌های چین به لحاظ روانی روی قیمت نفت تاثیرگذار بوده است، یادآورشد: خیر، چون محموله این کشتی به حدی نبوده که بتواند بازار نفت را تحت تاثیر قرار دهد.     منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی