۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۷۸۱۲۱

حامی منافع بخش خصوصی باشیم

شرکت ملی صنایع پتروشیمی از منافع بخش خصوصی حمایت می کند و با شناسایی موانع موجود برای رفع آنها همکاری خواهد کرد.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،رضا نوروز زاده مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز شنبه (9 دی ماه) درآیین روز صنعت پتروشیمی با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی و نقش تسهیل گری این شرکت در صنعت پتروشیمی  اظهار کرد: بعد از اجرای اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی فضای کشور امکان سرمایه ‌گذاری صد درصدی به شرکت ملی صنایع پتروشیمی را نمی دهد بنابراین ما باید حافظ منافع بخش خصوصی باشیم و ضمن شناسایی موانع در جهت رفع آنها با بخش خصوصی مشارکت کنیم.
معاون وزیر نفت درامور پتروشیمی ادامه داد: مدیران به سمت کارهای سخت که بازگشت سرمایه 10 تا 15 درصدی دارد حرکت نخواهند کرد اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که شکل گیری صنایع با سود کم بستر توسعه نیروی انسانی درکشور خواهد بود و توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی مدیون حضور نیروهای با تجربه در صنایع بالاست است.
وی گفت: اگر صنایع کشور مانند صنعت پتروشیمی توسعه نیابد توسعه منابع انسانی و اشتغال زایی نیزمحقق نخواهد شد و این امر نیازمند سرمایه گذاری های جدید است.
نوروز زاده در مورد تولید دانش درشرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: باید مانند شرکت های بزرگ همچون بازل و باسف در جهت خلق تکنولوژی حرکت کنیم بر همین اساس شرکت ملی صنایع پتروشیمی، واحد تولیدی و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در قالب یک مثلث توسعه دانش فنی همکاری خواهند کرد و بخش تحقیقاتی این مثلث پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه عمل خواهد کرد.
وی تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان حاکمیت ریسک پروژه را بر عهده دارد که نتیجه این رویکرد گسترش تکنولوژی، ثبت پتنت و تولید لیسانس می‌شود. کشور در حال حاضر پتانسیل تولید دانش فنی را دارد و تا زمانی که خود را به جهانیان اثبات نکنیم دیگران به ما کمک نخواهند کرد .
نوروز زاده در مورد راه حل های قانونی برای توسعه صنعت پتروشیمی گفت: نمایندگان علاقمند به سوال پرسیدن از مسئولان هستند بنابراین ضمن پاسخگویی به نمایندگان باید قوانین دست و پیگیر صنعت درنظرگرفته شود. اگرما نقش توسعه گر و گسترش دهنده برای بخش خصوصی ایفا نکنیم واحدهای پتروشیمی توسعه نخواهند یافت.
وی افزود: ملت هایی که تنها به گذشتگان اتکا می کنند سعادت مند نیستند و ما باید راه را تکامل ببخشیم و رو به جلو نگاه کنیم و موانع را از سر راه برداریم تا بخش خصوصی روان تر کار کنند و تسهیل گر سرمایه‌گذاری های بخش خصوصی باشیم. راه نجات کشور توسعه و ایجاد اشتغال است و باید از پتانسیل عظیمی خدادادی صنعت پتروشیمی استفاده کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: سازمان گسترش و نوسازی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی با نگاه توسعه ای در کشور ایجاد شده اند و قوانین کشور مانند استخدام و نظام هماهنگ پرداخت براین دو سازمان شمول نخواهد داشت مگر قانونگذار به آن تاکید داشته باشد.     منبع: نیپنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی