۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۷۶۹۸۱

تولید بنزین سبز در پالایشگاه آبادان

با راه اندازی مرحله نخست مجتمع آلکیلاسیون، ایزومریزاسیون و بازیافت اسید سولفوریک بنزین سبز پالایشگاه آبادان آماده عرضه شد.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،با راه اندازی مرحله نخست مجتمع آلکیلاسیون، ایزومریزاسیون و بازیافت اسید سولفوریک شرکت پالایش نفت آبادان از روز دوشنبه 27 آذرماه سوخت ارزشمند بنزین سبز تولید شد. مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان با بیان این خبر اظهار کرد: دستارود راه اندازی این واحدهای راهبردی، تولید بنزین باکیفیت و اکتان 96درصد است. اسفندیار دائم الذکر افزود: در پی بروز مشکل مکانیکی در واحد بازیافت اسید سولفوریک پالایشگاه و عدم امکان بازیافت اسید مصرفی واحد الکیلاسیون از چهار سال گذشته واحدهای الکیلاسیون و ایزومریزاسیون نیز اجباراً از سرویس خارج شدند ؛ متعاقب انجام تعمیرات و پاره ای اصلاحات در تجهیزات واحد بازیافت اسید ، پس از یک ماه فعالیت شبانه روزی کارکنان بخش های مختلف پالایشگاه آبادان از دوشنبه 27 آذرماه این واحدها وارد مدار تولید شدند. دائم الذکر توضیح داد: پس از راه اندازی موفقیت آمیز واحد اسید و واحد ایزومریزاسیون و با آماده شدن اسید سولفوریک 98درصد و IC4 مورد نیاز، عملیات راه اندازی واحد الکیلاسیون از یکشنبه 21 آبان ماه آغاز شده بود.
وی ادامه داد: این واحد هم اکنون با ظرفیت 12000kg/h از روز دوشنبه 27 آذرماه در سرویس عملیاتی قرار گرفت و بنزین الکیلیت به مقدار 16000kg/h معادل 550000لیتر در روز با اکتان 96 (بنزین سبز) تولید و در حال ارسال به مخازن مرتبطه است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان تاکید کرد: با تولید این فرآورده با ارزش ، C4 موجود در محصول گاز مایع تبدیل به بنزین گردیده و علاوه بر آن ارتقاء جنبه های زیست محیطی نیز از اهداف دست یافته در این طرح می باشد .   منبع:روابط عمومی پالایشگاه ابادان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی