۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۷۶۵۸۴
نامه وارده/

مهندس پیوندی، مدیری که باید خدماتش را ارج نهاد

مطلبی خواندم که متاسفانه سطح آقای مهندس محمدحسن پیوندی را تنزل داده و واقعیتها را درباره ایشان دگرگون جلوه داده بود. برای کسانی که ایشان را می شناسند، واضح و مبرهن است که مهندس پیوندی، فردی با جایگاهی بسیار فراتر از آنچه در آن متن مغرضانه به ایشان نسبت داده شده بود هستند.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،مطلبی خواندم که متاسفانه سطح آقای مهندس محمدحسن پیوندی را تنزل داده و واقعیتها را درباره ایشان دگرگون جلوه داده بود. برای کسانی که ایشان را می شناسند، واضح و مبرهن است که مهندس پیوندی، فردی با جایگاهی بسیار فراتر از آنچه در آن متن مغرضانه به ایشان نسبت داده شده بود هستند. پیوندی یکی از باتجربه ترین فعالان صنعت پتروشیمی در ایران است. او در شرایطی که در زمان احداث پتروشیمی ایران و ژاپن کارآموز بود،به طراحی ژاپنی ها اشکال گرفت و اتفاقا اشکال واردشده توسط او از سوی ژاپنی ها وارد دانسته شد و آن را ‌اصلاح کردند. پس از آغاز جنگ تحمیلی، مهندس پیوندی مجتمع بندرامام را رها نکرد و در مقاطع زمانی مختلف از آغاز جنگ تا فتح خرمشهر در مجتمع بندر امام ماند ‌و بارها از بمبارانها جان سالم بدر برد تا اینکه تصمیم گرفته شد او را به طرح اراک منتقل کنند. او ده سال هم در اراک ماند و چندین سال با خانواده در اراک زندگی کرد و مسوولیت راه اندازی اولین الفین بزرگ‌ را به عهده گرفت. او افتخار این را داشت که برای اولین بار اتیلن و پروپیلن را در کشور تولید کند. سپس به دستور مهندس رهگذر مدیرعامل وقت به تهران منتقل شد و ریاست کل امور هماهنگی مجتمع ها را به او سپردند که نشاندهنده تسلط فراوان ایشان به کل امور پتروشیمی است. پیوندی بر خلاف برخی مدیرانی که ابتدا مدیر شدند و سپس رفتند تا درس مدیریت یاد بگیرند، ابتدا مدیریت خواند و بعد مدیر شد. با آمدن مهندس نعمت زاده به شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پیوندی در کنار او آموخت. او حتی با خط لوله اتیلن غرب به دلایل فنی، ‌اجتماعی  و زیست محیطی با نعمت زاده مخالفت کرد اما مهندس نعمت زاده آنقدر بزرگ و متواضع بود که در جشن ۵۰ سالگی پتروشیمی در سالن اجلاس سران از پیوندی تقدیر کرد. پیوندی نه تنها در طراحی برنامه توسعه صنعت پتروشیمی و راه‌اندازی فاز یک پتروشیمی اراک نقش مهم و کلیدی را بر عهده داشت،بلکه آموزش دقیق بیش از 40 نفر از مهندسین و تکنسین ها را در سایت عهده دار بود که امروز همان افراد صنعت  پتروشیمی کشور را اداره می‌کنند. پیوندی اما از بد حادثه و نه به خواست خودش، به تاپیکو آمد و تنها دلیلش حمایت از منافع اقشار ضعیف جامعه بود که سهامدار تاپیکو محسوب می شوند. او اکنون از تاپیکو هم رفته اما مدیری که چندی پیش به عنوان یکی از مدیران برجسته صنعت پتروشیمی در جهان انتخاب شده و یکی از سه مدیری است که در تاریخ صنعت پتروشیمی ایران به این مهم نایل آمده، سزاوار بهترینهاست. امید که قدر مدیرانی همچون مهندس پیوندی را که بسیار کمیاب هستند بیش از این بدانیم.                                                                                 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


احمد خسروی
باسلام و احترام خدمت شما استاد گرامی ضمن عرض ادب خدمت شما
امیدوارم که مدیران ارشد و لایق همچون مهندس پیوندی در راس هرم همچون ریاست کل پتروشیمی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرند که خیرات و برکات را نیز با خودشان در بدنه سازمان و کشور تزریق می کنند .
سپاسگزارم
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی