۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۶۰۹۸

ضرورت کاهش وابستگی جهان به گاز روسیه

وزیر انرژی انگلیس اعلام کرد که لازم است که جهان وابستگی خود را به گاز روسیه کاهش دهد.
به گزارش نفت ما،به نقل از خبرگزاری رویترز از لندن، انگلیس دیروز (دوم اردیبهشت) اعلام کرد که روسیه از موقعیت خود به عنوان یک ابرقدرت انرژی برای تحت فشار قراردادن دیگر کشورها استفاده می کند و در نشست ماه آینده میلادی (مه) کشورهای گروه جی ٧ باید راهی برای کاهش وابستگی به گاز روسیه پیدا شود.
 
اد دیوی، وزیر انرژی انگلیس در اظهاراتی که دیروز در روزنامه تایمز منتشر شد، گفت: انگلیس از این نشست برای توسعه یک طرح جهانی توسعه منابع جایگزین انرژی و شبکه های عرضه انرژی استفاده می کند تا از توانایی روسیه برای استفاده از ذخایر گاز خود به عنوان یک ابزار سیاسی جلوگیری کند.
 
پس از الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین به روسیه و نگرانی ها درباره این که عمیق تر شده کشمشها به قطع صادرات گاز روسیه بینجامد، گروه جی ٧ بهبود و توسعه امنیت انرژی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.
 
گروه جی۷، نشست وزیران اقتصاد هفت کشور صنعتی است؛ این نشست در سال ۱۹۷۵ با حضور شش کشور، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیای کبیر و ایالات متحده آمریکا تشکیل شد و بعدها کانادا نیز به این گروه پیوست.
 
دیوی اعلام کرد: اقدام درستی نیست که روسیه کشورهای مستقل را تحت فشار قرار می‌دهد، در سالهای اخیر حدود دو یا سه مرتبه روسیه تلاش کرده است از موقعیت خود به عنوان یک ابرقدرت انرژی به روشی متجاوزانه استفاده کند.
 
وزیران انرژی گروه جی هفت ٥ و ٦ ماه مه (١٥ و ١٦ ماه مه) در شهر رم، پایتخت ایتالیا برگزار خواهد شد.
 
وزیر انرژی انگلیس گفت: فرصت خوبی است تا به روسیه نشان دهیم که با توسعه امنیت انرژی ما تجارت می کنیم.
 
درصورت قطع صادرات گاز روسیه به اروپا، مشکلی برای انگلیس به وجود نمی آیند زیرا این کشور بیشتر گاز خود را از نروژ وارد می کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی