۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۵۵۳۸۴

واکنش عراق به اظهارات نفتی ترامپ

حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز سه شنبه در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود اگر نفت عراق را نگه می داشتیم، داعشی در کار نبود، تصریح کرد: نفت عراق تنها متعلق به مردم این کشور است و هر کسی خلاف این را گفته باشد، سخنانش کاملا مردود است.
واکنش عراق به اظهارات نفتی ترامپ
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،به گزارش پایگاه سومریه نیوز عراق، العبادی تصریح کرد، گمان نمی کنم مسئولی در جهان یافت شود که ادعای چیزی را داشته باشد که به وی تعلق ندارد.
عبادی با تاکید بر اینکه هیچ نیروی خارجی در خاک عراق علیه داعش حضور ندارد، افزود: از آن جایی که جامعه جهانی خطر تروریسم را به خوبی درک کرده است، تلاش های زیاد منطقه ای و جهانی در حمایت از عراق صورت گرفت.
وی درخصوص اسلام حاکم بر عراق نیز گفت: ما اسلام تندرو نداریم، اما برخی هستند که چهره اسلام را مخدوش کرده اند و این کاملا مردود است.
نخست وزیر عراق همچنین با اشاره به این که دولت جدید آمریکا پیام هایی به مقام های عراقی ارسال کرده است که از افزایش حمایت واشنگتن از بغداد حکایت می کند، تاکید کرد: علاوه بر تداوم حمایت های آمریکا در دوره جدید، این پشتیبانی ها، جنبه های مختلفی خواهد داشت.
ترامپ چند روز پیش گفته بود که درصدد است برای مبارزه با تروریسم و ریشه کن کردن آن ائتلافات جدیدی را پایه ریزی کند.
وی همچنین در یک اظهار نظری جنجالی گفته بود: اگر ما نفت عراق را نگه می داشتیم، خبری از داعش در این کشور نبود.
سخنان العبادی درحالی مطرح می شود که وی سه شنبه از آزاد سازی کامل محله های شرقی موصل خبر داده بود.
عملیات موسوم به آزادسازی موصل روز 26 مهرماه (17 نوامبر) با فرمان حیدر العبادی نخست وزیر عراق به صورت رسمی آغاز شد. منبع:ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی