۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۵۴۷۱۶
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با " نفت ما ":

حذف ماده۵۳ باعث توسعه پتروشیمی می شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف ماده ۵۳ از برنامه ششم توسعه می تواند باعث توسعه صنعت پتروشیمی شود گفت: با حذف این ماده قطعا این صنعت از خام فروشی و رانتی که هم اکنون در آن وجود دارد فاصله خواهد گرفت .
حذف ماده۵۳ باعث توسعه پتروشیمی می شود
 هدایت ا... خادمی در گفت و گو با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی" نفت ما " افزود: وضعیت سودآوری در پتروشیمی های  خوارک گاز در مقایسه با خوارک مایع ها کاملا متقاوت است اما با این حال پتروشیمی های گازی تاکنون هیچ تلاشی برای خلق ارزش افزوده بالاتر نکرده و همچنان خام فروشی را ادامه می دهند . نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود رانت در پتروشیمی های خوارک گازی گفت : منابع کشور در حالی به پتروشیمی های خوارک گازی تزریق می شود که آن ها هیچ تلاشی برای ارتقا سطح دانش فنی نکرده و تولیدات به نوعی خام فروخته می شود .   خادمی عنوان کرد: بخش اعظمی از پتروشیمی های خوارک مایع در دست خصولتی ها قرار دارد و در واگذاری واحد ها به آن ها نیز رانت هایی وجود داشته ، اینکه خوارک نیز با قیمتی کمتر در اختیار آن ها قرار گیرد رانت بزرگتری محسوب می شود . وی در خصوص تهدید ترکمنستان مبنی بر قطع صادارت به ایران نیز گفت : تهدیدهای چند روز گذشته این کشور برای قطع گاز نمی توانست جدی باشد چرا که نفع این کشور در صادرات گاز به ایران و همکاری با ما است .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


علی کرانی
خصوصیات شایسته مهندس خادمی شفاف نمودن عملکرد وزارت نفت شده است و ایشان بواسطه اشرافی که در صنعت نفت درسالهای گذشته داشته است به خوبی از رانت های موجود در این وزارتخانه اگاه است و چنانچه اعتقاد به سلامت این وزارتخانه وجود دارد میبایست اجازه داده شود جناب مهندس خادمی به سمت نماینده محترم ایذه و باغملک مواردیکه با انتشار ان بتوان به سلامت این وزارتخانه عریض و طویل کمک کند یاری نموده و اجازه ندهیم اذعان عمومی احساس کنند که بعضی از مدیران از شفافیت هراسان هستند درخاتمه از عملکرد جناب خادمی تاجاییکه به قانون اساسی لطمه ایی وارد نشود همه موظف هستند با کمک به ایشان جلوی دورزدن قوانین گرفته شود..
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی