۰
۱۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۵۱۵۱۲

ما نفتی‌ها!

*کسری نوری
صنعت نفت این روزها با هجمه‌هایی غیرمنصفانه روبه‌رو شده است؛ هجمه‌هایی که اگر چه در بسیاری مواقع تحت پوشش نقد و تحلیل منتشر می‌شود، اما بررسی محتوای آنها حکایت از انگیزه‌های پنهانی دارد که نوشته‌ها را از دایره انتقاد، حتی از نوع غیرسازنده آن خارج می‌سازد.
ما نفتی‌ها!
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، موضع‌گیری‌های مبتنی بر اغراض سیاسی، فرار به جلوهای برآمده از مسئولیت‌ناپذیری و مغلطه‌های آماری، اساس این دست از نوشته‌هاست که وزیر نفت، به درستی از آنها به «حرف‌های دروغ» تعبیر کرده است. در خوشبینانه‌‌ترین حالت، منتشرکنندگان این یادداشت‌ها را می‌توان ناآگاهانی خواند که نه پیچیدگی های صنعت نفت را می‌شناسند، نه از بایسته‌های فنی آن خبر دارند و نه با دشواری‌های کاری آن آشنا هستند. کارکنان صنعت نفت، به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصاد مقاومتی، دشوارترین تکالیف و ماموریت‌های حوزه اجرای این سیاست‌ها را به عهده دارند و در سخت‌ترین شرایط، برای تحقق اهداف آن از جان مایه می‌گذارند. زیر سوال بردن نتیجه این تلاش‌ها و کوچک برشمردن ثمره و دستاوردهای این از خود گذشتگی‌ها، بی هیچ توجیهی غیرمنصفانه و ناجوانمردانه است. وارد آوردن اتهام خام‌فروشی به وزارت نفت یعنی نادیده گرفتن موفقیت‌های کارکنان سختکوش صنعت پتروشیمی، بی‌تاثیر جلوه دادن ارتقای کیفیت بنزین تولیدی کشور و مقصر دانستن نفت در آلودگی هوا یعنی چشم بستن بر دستاوردهای بزرگ کارکنان پرتلاش صنعت نفت پالایش و پخش و وارد آورن تهمت تخریب محیط زیست به صنعت گاز یعنی ناسپاسی و قدرناشناسی در برابر زحمات شبانه‌روزی کارکنان بخش‌های گازرسانی! روابط عمومی‌های زیرمجموعه وزارت نفت، همان گونه که مهندس زنگنه تکلیف کرده است؛ موظف به صیانت از حرمت و حفظ شان کارکنان صنعت نفت در مقابل این هجمه‌های ناعادلانه و غرض‌ورزی‌ها هستند و البته با تمام توان می‌کوشند از طریق اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع و پاسخگویی مبتنی بر اطلاعات واقعی و مستند، افکار عمومی و اذهان مردم شریف ایران را با حقایق امور آشنا سازند و از ذهنیت‌سازی مغرضانه برخی رسانه‌ها جلوگیری کنند. اما موفقیت در این میدان، نیازمند همراهی و همگامی همه همکاران در جای جای صنعت پرافتخار نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش است. هر یک از ما که در سنگر کار و تلاش برای اعتلای صنعت نفت و سربلندی میهن اسلامی می‌کوشیم، لازم است خود را بخشی از خانواده روابط عمومی بدانیم و با بیان واقعیت‌ها، مشت دروغ‌پردازان مغرض را نزد افکار عمومی باز کنیم.   مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت*
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


جناب اقای نوری یکی از وظایف مهم روابط عمومی انتقال درد دل اقشار زحمتکشی که نامبردید به وزیر محترم نفت وانعکاس پاسخ ایشان به کارکنان است نفت این روزها بیمار وافسرده است کارکنان مشکلات عدیده صنفی دارند سیل بازنشستگان پیش از موعد شرکت را فلج خواهد کرد تا دیر نشده ما را از بلا تکلیفی نجات دهید .راستی از اجرای ماده 10 چه خبر چرا پاسخی نمی دهید؟
هاشمی
حضور محترم مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت برسانم شما حق دارید از سازمان خویش دفاع کنید، با توجه به بیان شمابراستی چرااين همه هجمه به نفت دیگر معاونت ها تا کنون نتوانسته اند،از نفت دفاع کنند بعنوان مثال روابط عمومی مناطق نفت خیز جنوب که با توجه به فشار و هجمه زیادی از سوی برخی رسانه های این روزها بر مدیر ارشد آنها است هیچ گونه اقدامی برای رفع بحران برنداشته اند و چه بسا با کسانی که این هجمه ها را وارد می کنند بعضا همکاری هم می نماید

پس نه میتوانیم قسم حضرت عباس شما رو باور کنیم نه دم خروس را

بختیاری
واقعا متاسف میشویم وقتی میبینیم کسی که هنوز مجالی برای قرارگرفتن در کرسی روابط عمومی نیافته و بجای بررسی دقیق اطاراف و اکناف خویش که سلف وی زد و درب داغانشان نمود اینگونه همه منتقدین را بباد تهمت میگیرد.
اگر جناب نوری دست زن و بچه را بگیرد و سری به مهد نفت 108 ساله کشور یعنی مسجدسلیمان بزند انگاه دوباره انشای هول هولکی خویش را مرور نماید.این به انصاف نزدیکتر است تا یکدست همه را .......!

پاسخ:
بهمنی
جناب نوری ضمن تبریک پست جدید که هنوز مهر ان خشک نشده است و منتقدین را به بی انصافی و ناآگاه بودنمی خوانید
به عزض برسانم نااگاهان مسعولین نفنی هستن که مانند کبک سر خود را به زیز برف برداند تا از حقایق فرار کنن .ای کاش اندکی صبر می نمودید تا در پست جدید ببینید صندلی ریاست شما به چپ میل چرخش دارد یا به راست ،بعد شمشیر را از رو می بستید
خانی
جناب نوری چرا به خودتان زحمت دادید و قلم فرسایی نمودید
شما نیز همانند روابط عمومی مناطق نفت خیز جنوب از منتقدین و رسانه ها شکایت کنید،گرچه مثل شکایت های مدیرحقوقی که فقط حقوق میگیره و تا کنون از شکایت نتیجه ای برای نفت نگرفته اند ،بهر حال التیامیست بر مدیران ارشد نفت و رفع مسعولیتی بر روابط عمومی و حقوقی
محمدجانی
مشاور رییس جمهور در امور فرهنگی گفت: هیچ دستگاه دولتی نباید از منتقدین رسانه ای و مطبوعاتی شکایت کند، اگر بنابر انجام شکایتی شد این مساله به دستور رئیس جمهور در یک کمیته حقوقی رسانه ای در درون دولت مورد بررسی قرار گرفته و اگر چاره ای جز شکایت نبود، بعد شکایت می کنیم.(ایسنا)
براستی جناب نوری چرا سازمان مطبوع شما این همه از رسانه ها شکایت می کند؟

چرا به سخنان ریس جمهور تمکین نمی کنید؟
حسینی
موضع‌گیری‌های مبتنی بر اغراض سیاسی، فرار به جلوهای برآمده از مسئولیت‌ناپذیری و مغلطه‌های آماری، اساس این دست از نوشته‌هاست که وزیر نفت، به درستی از آنها به «حرف‌های دروغ» تعبیر کرده است.(کسری نوری 95/8/28)

جناب نوری ایا ریزگردهای خوزستان ،بارانهای اسیدی ، سرطانهای پوستی به دلیل عدم اجرای اماک ، نابودی هوالعظیم ، عدم مسعولیت اجتماعی در خصوص منطق نفت خیز و ،،،،،کدامشان اغراض سیاسیت کدامشان مغلطه کاریست.
چه کسی دروغ می گوید ، چرا چشمان خوذرا به واقعیات اتفاق افتاده می بندید
غلامی
جناب نوری

از یاداشت حضرتعالی مشخص است که خیلی واضح ،مواضع خود را به منصه ظهور گذاشتید
به نحوی که سفارش میکنم که ظرب المثل زیر را مد نظر داشته باشید.

آسيابي كه تند آرد مي كند (كار مي كند) پره چرخاب را ميشكند. در كاري كه با شتاب انجام گيرد خرابي ببار مي آيد. (رهرو آن است كه آهسته و پيوسته رود)
جاسمی
با خواندن این متن انسان متعجب میشود از کسی که سابقه شناخت افکار عمومی بوده و این چنین «فول» می کند.....یک کارت زرد برای مردی که از جنس رسانه است اما هول کرد و یا هولش دادن....حاج آقا عجله نکن.فرصت داری.گول اطرافت را نخور!
صنوبری- کارمند نفت
این بیانیه مبین این است که کسری نوری با همه احترامی که از رسانه گرفته هنوز محیط پدیده روابط عمومی را نمی شناسد و با تحریک نیروهای اداری در دام اول افتادو وای بحالش اگر این دیوار تا ثریا برود کج!

پاسخ:
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی