۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۵۱۴۳۴

دل نوشته محمدعلی آهنگران در وصف کارون!

ما بی رحمترین مردمان دنیاییم ؛ این چند قلم نه کار آمریکاست نه اسرائیل نه عربستان . کار کار خودمان است. شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و سازمان آب و برق خوزستان اصلی ترین نهادهای مخرب محیط زیست در استان هستند و سازمان محیط زیست هیچ قدرتی برای جلوگیری از نابودی خوزستان ندارد.
دل نوشته محمدعلی آهنگران در وصف کارون!
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، محمدعلی آهنگران در شبکه اجتماعی اش نوشت : اهواز زادگاه من شهری که شورانگیزترین خاطرات ایام کودکی ام در آن واقع شده ، حال و روز خوبی ندارد. روزگاری بود ساحل رودخانه کارون زیباترین و دل انگیز ترین منظره را داشت. آبی زلال از کنار گلزارها و نخلستانهای زیبا می گذشت و بلم ها و قایقهای تفریحی ، مردم را از طبیعت زیبای بزرگترین رودخانه ایران بهره مند می ساختند . مردمِ بسیاری از رود کارون رزق و روزی روزانه خود را بدست می آوردند و ماهیگیری می کردند و غروب اهواز و لب کارون نوستالژی خاطره انگیز جوانان سی سال پیش بود. اما به همت مسئولان منطقه ای و ملی  یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ایران و ستون فقرات حیات شهر اهواز تبدیل به بزرگترین فاضلاب روباز منطقه شده و قدم به قدم در مسیر رود شاهد یک ورودی بزرگ فاضلاب به کارون هستیم.
سالانه حدود صدوهشتاد میلیون متر مکعب فاضلاب شهری و هزار هشتصد میلیون متر مکعب زه آب کشاورزی و حدود دویست و بیست میلیون متر مکعب فاضلاب صنعتی و حدود پنج میلیون و دویست هزار متر مکعب فاضلاب بیمارستانی به کارون وارد می‌شود.
فاضلاب‌های بیمارستانی در شهرهای که به کارون راه دارند اغلب بدون تصفیه یا تصفیه ساده‌ای وارد کارون می‌شوند و انواع بیماری‌های میکروبی واگیردار از این طریق به مردم منتقل می‌شود. آب کارون در بسیاری از خانه‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما وقتی دام و طیور از آن استفاده می‌کنند، همه آلودگی‌ها دوباره وارد زنجیره غذایی مردم می‌شود. سرشاخه های کارون خشکیده اند و آنچه در کارون جاری شده آب نیست که فاضلاب است. و اگر فاضلابها از مسیر کارون برچیده شوند کارون نظیر زاینده رود خواهد شد
ما بی رحمترین مردمان دنیاییم ؛ این چند قلم نه کار آمریکاست نه اسرائیل نه عربستان . کار کار خودمان است. شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و سازمان آب و برق خوزستان اصلی ترین نهادهای مخرب محیط زیست در استان هستند و سازمان محیط زیست هیچ قدرتی برای جلوگیری از نابودی خوزستان ندارد. وقتی از هواپیما پیاده می شوید اهواز با بوی گند فاضلاب کارون توام با گرد و غبار کشنده همراه با دود غلیظ چاههای نفت به شما خوش آمد می گوید و شما به کثافتخانه ای به نام اهواز وارد می شوید که مردمانش یا از گرد و غبار خواهند مرد یا از آلودگی فاضلاب کارون.
در این روزهای آلوده تهران از همه مسئولین بی عرضه استانی و ملی که خوزستان را به این روز درآورده  و با بی لیاقتی خود جان مردم را به خطر انداخته اند می خواهم که بروند و خود را در فاضلابی که در کارون جاری کرده اند ، غرق نمایند و خلقی را از شر وجود خود خلاص کنند.
محمد علی آهنگران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


علی کرانی
آیا بزرگترین رود ایران کارون اگر در استانهای دیگری بود همانقدر که ما به ان احترام نمیگذاریم و قدرش را نمیدانیم همین رفتار را میکردند چرا باید لوله های فاضلاب 54 اینچی فاضلاب شهر را در ان سرازیر کنیم و از انطرف بابت برنجکاری لنجون به نام آب شرب وریگر موارد از سرشاخه ها آب را منحرف کنیم متاسفانه نمیدانم نمایندگان محترم در آینده چه پاسخی به مردم این استان بابت آسیب رساندن به کارون خواهند داد آیا برای تثبیت پست و مقاممان شایسته است چشم به نابودی کارونمان ببندیم این پست و مقام ها آزمون هستند که فرداها باید پاسخگو باشیم
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی