۰
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۴۸۵۰۵
در راستای حمایت از کارکنان صنعت نفت و فداکاری های صورت گرفته؛

برادر شهیدی که با فداکاری از بروز حادثه دوباره در پتروشیمی جلوگیری کرد

یکی از کاربران "نفت ما" در راستای حمایت از کارکنان صنعت نفت و فداکاری های صورت گرفته در این حوزه به ویژه حادثه اخیر مربوط به پتروشیمی مبین نوشت :
برادر شهیدی که با فداکاری از بروز حادثه دوباره در پتروشیمی جلوگیری کرد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، نام پتروشیمی برای همه یادآور حقوق و مزایای بالا، راحتی کار، روزهای استراحت طولانی و ... است و کسی از سختی شرایط کاری این مناطق اطلاعی ندارد، انواع آلودگیها، ساعت کاری های طولانی مدت، خطرات جانی کار و ... مشکلاتی است که این کارکنان با آن مواجه هستند. نمونه ای از این خطرات جانی چند روز پیش برای قهرمان داستان ما رخ داد، کسی که بر خلاف دیگران به دل خطر زد و برای کاستن از ریسک آسیبهای مالی به پتروشیمی مبین و جلوگیری از بروز انفجار و آتش سوزی وسیع از جان خود مایه گذاشت. روز چهارشنبه 24 شهریور 95 به علت اختلال در یکی از شیرهای اطمینان و تجمع گازهای آلوده انفجاری در پتروشیمی مبین عسلویه رخ داد که باعث آتش سوزی در محل شد و البته همه خبرگزاریها با افتخار نوشتند که این انفجار فقط چهار مصدوم داشت که سه مصدوم سرپایی مداوا شدند اما کسی نمی داند یک مصدوم دیگر کیست و سرنوشت او چه شد؟ و برای پیشگیری از بروز انفجار و آتش سوزی دست به چه کار بزرگی زد. مصدوم اصلی و مهم این سانحه، محمد نبی قنبری، نوبت کار ارشد این واحد است که به محض اطلاع از نشت گاز در محل، با انجام یک حرکت فداکارنه، به جای فرار از صحنه، به سمت شیر اصلی گاز  رفت و سعی در بستن آن داشت که در همین هنگام انفجار روی داد و باعث آسیب سوختگی در دستها، پاها و صورت محمد نبی گردید. وجدان کاری و احساس مسوولیت امروزه متاسفانه در اکثر مشاغل، حتی در موقعیت های عادی، به بهانه های مختلف نادیده گرفته می شود و از این رو، فداکاری و ایثار این جوان 32 ساله در چنین موقعیت خطرناکی هرگز نباید نادیده گرفته شود. اگر این شیر اصلی بسته نمی شد آتش سوزی گسترش می یافت و معلوم نبود چه خسارتهای جانی و مالی پیش می آمد. محمد نبی قنبری اکنون به علت سوختگی از ناحیه دست، پا و صورت، در بخش آی سی یو بیمارستان امیرالمومنین شیراز بستری و تحت درمان می باشد. بدون شک وظیفه همه ما قدردانی از این قهرمان جوان، پیگیری درمان و بالابردن روحیه اوست تا بتواند مراحل درمان را با موفقیت سپری نماید. همه ما برای سلامتی محمد عزیز دعا می کنیم و خدا را قسم می دهیم به نام مقدس امام علی که تحمل این روزها را برای محمد آسانتر و بهبودی او را سریعتر گرداند.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


حسن قنبری
سلام. من حسن قنبری، برادر محمد نبی هستم که توی انفجار پتروشیمی مبین فداکاری کرد و دچار سوختگی شده.
خواستم بگم با پخش شدن این متن ما خوشحال میشیم، اما این متن رو خود ما نوشتیم، نه کاربر شما! اگر کسی گفته که من این متن رو نوشتم احتمالا چاخان کرده. اما در هرصورت این که شما با انتشار این خبر حمایت میکنین باعث خوشحالی ماست.
مهدی
امیدوارم این همکار عزیزمون هرچه زودتر شفا پیدا کنه....وامیدوارم قدر این سربازهای زمان رو بدونیم.یامهدی ادرکنی.
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی