۰
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۴۸۴۰

زمان اعمال تغییرات جدید در ثبت نام یارانه

مدیر امور بانکی ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها حجم بالای مراجعات غیر ضروری در ساعات اولیه ثبت نام را دلیل اصلی اختلال روز گذشته سامانه رفاهی می‌داند.
به گزارش نفت ما ،مدیر امور بانکی ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها حجم بالای مراجعات غیر ضروری در ساعات اولیه ثبت نام را دلیل اصلی اختلال روز گذشته سامانه رفاهی می‌داند.

نرگس نجفی اظهار کرد:‌ روز چهارشنبه چون نخستین روز نام نویسی یارانه‌ها بود بسیاری از مردم در ساعات اولیه برای چک کردن وضعیت سایت و این‌که دقیقا از آن‌ها چه اطلاعاتی خواسته خواهد شد به سایت مراجعه کردند که متاسفانه این امر به ترافیک بالا و ایجاد کندی در سامانه منجر شد.

وی اضافه کرد: با گذشت چند ساعت از آغاز ثبت نام و کاهش مراجعات غیر ضروری مردم به سامانه خوشبختانه کندی و اختلالات رفع شد و مردم از ساعات اولیه صبح توانستند بدون اشکال نام نویسی خود را تکمیل کرده و به عنوان متقاضی در سایت ثبت شوند.

مدیر امور بانکی ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها درباره تعداد سرپرستان خانواری که روز گذشته نام خود را در سامانه ثبت کردند گفت:‌ در حال حاضر آماری در دست ما هست که نشان دهد روز گذشته چه تعداد ثبت نام کرده‌اند اما با توجه به کسانی که احتمال دارد به دلایل مختلف نتوانسته باشند روز گذشته نام خود را در سامانه رفاهی ثبت کرده باشند این آمار تا روز سی‌ام و سی و یکم که نام نویسی نهایی و قطعی می‌شود به عدد دقیقی نخواهد رسید.

نجفی درباره وضعیت درآمدی افرادی که شغل آزاد دارند نیز اظهار کرد: به هر حال هر خانواده‌ای می‌تواند میزان درآمد حدودی خود را در ماه تخمین بزند و دولت نیز این مساله را برعهده خود مردم گذاشته که با توجه به وضعیت درآمدی‌شان در ماه‌های گذشته در یکی از پنج گروه درآمدی مشخص شده در سایت نام خود را ثبت کنند البته با توجه به نوع شغل آزاد نیز می‌توان در نظر داشت که میزان درآمد افراد تا چه حدودی تخمین زده می‌شود.

وی درباره افرادی که یکی از چهار تغییرات اصلی تولد، فوت، ازدواج و طلاق را در طول ماه گذشته داشته‌اند نیز اظهار کرد: ما تا تاریخ 22 اسفند 92 تمامی اطلاعات را به صورت جدید تنظیم کرده‌ایم اما اگر افرادی در طول این مدت یکی از این چهار تغییر را داشته‌اند می‌توانند در نخستین زمان نام نویسی بار دیگر مراجعه کرده و آن‌ها را ثبت کنند تا آن لحظه نیز برای کسانی که تازه ازدواج کرده‌اند می‌توان فرصتی در نظر گرفت تا در ثبت نام این مرحله نیز همراه با سرپرستان خانوار خود که تاکنون از طریق آنها یارانه می گرفتند نام نویسی کنند و سپس در زمان تغییرات جدید به عنوان سرپرست خانوار نام خود را ثبت کنند.

سخنگوی ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها با بیان این‌که ارسال پیامک تنها نشانه نهایی شدن ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی به حساب می‌آید عنوان کرد: وقتی که در سیستم تمام مراحل نام نویسی قطعی می‌شود با پیغام "ثبت نام شما با موفقیت انجام شد" روبرو می ‌شوید این به نشانه پایان یافتن مراحل ثبت نام است و پس از آن کد چهار رقمی دریافت یارانه به شماره‌ای که سرپرست خانوار در سامانه ثبت کرده است ارسال می‌شود.

نجفی ادامه داد: در روز گذشته با توجه به شلوغی‌های انجام شده برخی از این پیامک‌ها با تاخیر ارسال شد که البته پس از مدتی تمامی کسانی که نام نویسی‌شان قطعی شده بود پیامک مربوط را دریافت کرده بودند.

وی با هشدار به کسانی که حضوری و در کافی‌نت‌ها به ثبت نام اقدام می‌کنند گفت: این افراد باید توجه داشته باشند که شماره تلفن همراه وارد شده تنها پل ارتباطی بین سازمان هدفمندی‌ و آن‌ها خواهد بود. متاسفانه در روز گذشته برخی از کافی‌نت‌ها به منظور بالا رفتن سرعت نام نویسی شماره تلفن صاحب مغازه را وارد سیستم می‌کردند که این مساله باعث شد برخی از پیامک‌ها با اختلال ارسال شوند اما در مجموع تمامی متقاضیانی که در سامانه نام نویسی‌شان نهایی شده و پیغام موفقیت ثبت نام را دریافت کرده‌اند باید در بازه زمانی کوتاهی منتظر دریافت کد مربوط به سایت باشند و تا آغاز به کار مراحل دریافت یارانه نیز آن کد را نزد خود حفظ کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


احمد
باسلام اگر در ثبت نام یک نفر از قلم افتاد چه طوری به امار خانواده اضافه شود منتظر جوابتان هستم متشکرم
سامان
سلام من ثبت نام کردم روز اول هنوز پیامک کد چهار رقمی نیامده برام
چیکار کنم اطلاع رسانی کنید دارم از ناراحتی سکته می کنم....
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی