۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۴۶۷۴۸
اختصاصی نفت ما

برگزاری دومین نشست آموزشی صنعت نفت با محوریت IPC

میزان سرمایه گذاری انجام شده در این حوزه ناکافی بوده که سبب محقق نشدن هدف تولید ۵ میلیون بشکه نفت در روز، در برنامه های پنجساله سوم ،چهارم و پنجم شده است.
برگزاری دومین نشست آموزشی صنعت نفت با محوریت IPC
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،نشست آموزشی صنعت نفت با موضوع الگوی جدید قراردادهای نفتی با حضور غلامرضا منوچهری، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، عبدالمحمد دلپریش، مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، علی اکبر شعبانپور، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و علی اکبر ماهرخ زاد، مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران و با حضور کارشناسان و خبرنگاران در سالن شهید بهشتی وزارت نفت برگزار شد. دکتر غلامرضا منوچهری معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه، درابتدای نشست، ضمن اشاره به این نکته که عمده گردش مالی صنعت نفت از محل صنایع بالادستی است، میزان سرمایه گذاری انجام شده در این حوزه را ناکافی و نسبت تولید به ذخایر را پایین دانست که سبب محقق نشدن هدف تولید 5 میلیون بشکه نفت در روز، در برنامه های پنجساله سوم ،چهارم و پنجم شده است. دکتر منوچهری در ادامه ویژگیها و الزامات پروژه های بالا دستی صنعت نفت را به شرح زیر مورد تاکید قرار داد که عبارتند از؛ - نیاز به مطالعه دقیق و آنالیز مدل ها پیش ازتعریف پروژه، -قبول ریسک بالا در پروژه های توسعه میادین، -استمرار فعالیتها، وابستگی روز افزون به فناوری ( High Tech )  ، -میادین مشترک مغفول و از دست رفتن فرصت ها و ...  معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه در بخش دیگری از سخنان خود توجه به تحولات بازار و تاثیر آن برشاخصهای توسعه میادین را مهم و محدودیت فعلی در صدور گاز را از تبعات آن دانست. وی ضمن اذعان به ضرورت احراز صلاحیت پیمانکاران عمده خارجی طرف قرارداد توسط کارفرمای ایرانی، به لزوم ایجاد تعادل میان پیمانکاران خارجی غربی و شرقی نیز اشاره کرد. درجذب پیمانکاران خارجی در نظر است که انتقال تکنولوژی و مدیریت بر عهده آنان و انجام امور اجرایی پروژه ها با نیروی ایرانی باشد . در ادامه مهندس عبد المحمد دلپریش مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، ضمن اشاره به محقق شدن برنامه پنجساله پنجم در طول سال جاری، الزام شرکت ملی نفت ایران به رسیدن به رشد 9%  را عنوان کرد. او در مورد گازهای همراه در حال سوخت اظهار داشت که جمع آوری و تزریق این گازها که در حدود 3 میلیون متر مکعب در روز است، از اهداف مهم پیش رو می باشد مگر آنکه فاقد صرفه اقتصادی باشد. وی به سهم 14.5 درصدی شرکت ملی نفت ایران از در آمد حاصل از تولید اشاره کرد و این میزان را صرفا برای پرداخت هزینه های جاری کافی دانست و لزوم جذب منابع مالی جدید به عنوان یکی از اهداف برنامه پنجساله ششم را ضروری برشمرد. در ادامه نشست، آقایان ماهرخزاد و شعبانپور نیز اجمالاً به ذکر نظرات خود پرداختند. *گزارش از فرحناز فتحی/خبرنگار نفت  ما  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ناشناس
زندگی کردیم نه بیهوده، بلکه با تلاش
درس خواندیم، به خروجی های دانشگاه نفت افتخار کردیم، از اینکه کسانی چون شهید تندگویان از فارغ التخصیل های همین دانشگاه نفت بوده اند، و چه اساتیدی که در دانشگاه های مطرح دنیا به تدریس و تالیف مشغول اند و همگی از همین دانشگاه صنعت نفت مدرک گرفته اند.
حالا اومدن کرسنت دو را با نام IPC اجرا کنند، حتی به بهای از دست دادن بهترین دانشگاه نفتی و کوبیدن نخبه های آن دانشگاه.
حیف از اینکه پول اندکی ندارم، که بگویم ولش ، منم میرم خارج
فقط باید بشینم و نگاه کنم چگونه استعدادها و نخبه ها رو له میکنند.
به آن خدایی که میشناسید قسمتان میدم زنگنه(مهندس عمران) فقط میخواد صنعت نفت به باد هوا بره
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی