۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۴۶۶۴۴

شرکت نفت بدهکار جدید پیدا کرد

آثار تحریم‌‌ها همچنان باقی است و هر دم خبری از فسادهای آن روزگار به گوش می‌رسد. دیروز محمود اسلامیان، رئیس صندوق بازنشستگی کشوری پرده از فسادی برداشت که در دولت قبل گریبان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شستا را گرفته و در نهایت صندوق بازنشستگی کشوری را دچار زیان کرده بود.
شرکت نفت بدهکار جدید پیدا کرد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، او در نشست خبری خود با اشاره به اینکه در گذشته منابعی از شرکت خارج شده بود که از سوی دادستانی تهران مجددا بازگشت، گفت: آخرین مورد آن مربوط به فردی یونانی است که در جریان معامله‌ای ٢٨‌ میلیون دلار از منابع شرکت ملی نفت را در اختیار داشت که تحویل نداده بود؛ اما سه هفته پیش از سوی دادستانی تهران این فرد بازداشت شد. این در حالی است که در سه سال گذشته از پرداخت این مبلغ خودداری کرده بود و باید به بیت‌المال باز گردد.  هرچند او جزئیات بیشتری از این تخلف ارائه نداد؛ اما برایند آنچه او از آن یاد کرده است، ناظر بر فضای مه‌آلود تحریم‌هایی است که در سال‌های گذشته، زیان‌های پرشماری را بر کشور تحمیل کرده است.  اسلامیان همچنین در این نشست گفت: وام‌های قرض‌الحسنه نسبت به سه سال پیش پنج برابر شده و در نظر داریم امسال با همکاری بانک صادرات سقف آن را افزایش دهیم. البته این وام‌ها در گذشته و تا پارسال حدود دو ‌میلیون تومان بود. محمود اسلامیان در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در محل این صندوق برگزار شد، با بیان اینکه صندوق بازنشستگی در حوزه‌های عمده اقتصادی و بیمه‌ای و بازنشستگی فعالیت دارد، گفت: در دو سال گذشته ساماندهی مناسبی در حوزه اقتصادی صورت گرفت و شش هلدینگ تخصصی در زمینه حمل‌ونقل و گردشگری، بیمه بانک بورس، صنعت و معدن، انرژی، کشاورزی، دارویی، مواد غذایی، ساختمان و عمران تشکیل شد. اسلامیان با اشاره به ثروت صندوق بازنشستگی گفت: ثروت این صندوق حدود ٢٠ ‌هزار ‌میلیارد تومان برآورد می‌شود و مقرر شده با تشکیل ستادی، در صندوق کنترل‌ها و انضباط بیشتری در هلدینگ‌های تخصصی به وجود‌ آید. پروژه‌های زیادی در هلدینگ‌ها آغاز شده و به‌زودی شاهد سوددهی بیشتر آنها خواهیم بود.  رئیس صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: در سال ٩٢ سود کل شرکت‌ها بالغ بر ٨٠٠ ‌میلیارد تومان بود که در سال ٩٣ به ‌هزار‌و ٢٠٠‌ میلیارد تومان با ٣٥ درصد افزایش سود رسید و در سال ٩٤ این عدد به ‌هزار‌و ٥٠٠ ‌میلیارد تومان افزایش یافت و امیدواریم در سال ٩٥ شاهد رشد بیش از ٣٥‌درصدی در این حوزه باشیم. وی خاطرنشان کرد: حدود یک‌میلیون‌و ٢٩٠ ‌هزار بازنشسته در کشور داریم که با افراد تحت تکفل به دو‌ میلیون نفر می‌رسند که ٥٠ درصد از آنها از آموزش‌وپرورش هستند و بقیه از دیگر دستگاه‌ها. 
اسلامیان گفت: موضوع تورم مهم‌ترین مشکل بازنشستگان و حقوق‌بگیران است؛ در‌حالی‌که در سال ٨٦ میزان تورم ١٨,٤ درصد بود، افزایش حقوق تنها ١٠ درصد بود و در سال ٩١ که تورم به ٣٠.٥ درصد افزایش یافت، افزایش حقوق تنها ١٥ درصد اعلام شد؛ اما خوشبختانه از سال ٩٣ میزان تورم کاهش یافته است.  وی افزود: هرچند در سال‌های گذشته قدرت خرید بازنشستگان تا ٦٧ درصد کم شده؛ اما این روند در سه سال گذشته کنترل شده است. وی گفت: ٦٠٠ ‌میلیون تومان برای برطرف‌کردن تبعیض بین حقوق معلمی که ٢٠ سال پیش بازنشسته شده بود، با فردی که امروز بازنشسته شده، به صندوق واریز شد و حقوق‌های بین ٧٥٠ ‌هزار تومان تا یک‌میلیون‌و ٥٠٠ هزار تومان براساس مصوبه مجلس از ١٢ تا ٢٠ درصد افزایش یافت و این شکاف تعدیل شد.  اسلامیان گفت: بیمه عمر از سه ‌میلیون تومان به پنج‌ میلیون تومان رشد کرد و حدود ‌هزار‌ میلیارد تومان از سوی صندوق بازنشستگی امسال برای بیمه تکمیلی پرداخت خواهد شد. در‌صورتی‌که بیماران بازنشسته به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند، بین ٦ تا ١٠ درصد حق بیمه خواهند داشت و درباره بیماری‌های خاص بین ١٥ تا ٣٠‌ میلیون تومان پرداخت خواهد شد و هزینه بستری‌های عمومی ٧.٥ ‌میلیون تومان در بیمارستان‌های خصوصی در نظر گرفته شده است. اسلامیان بیان کرد، پرداخت‌های مستقیم ٢٨ استان از ماه گذشته شروع شده و به محض وصول پول به صورت اتوماتیک به حساب بازنشستگان واریز می‌شود و سه استان دیگر تا پایان شهریورماه عملیاتی خواهد شد.   منبع: شرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی