۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۴۵۲۹۹

درس آتش سوزی پتروشیمی بوعلی به روابط عمومی ها

آتشی که اواخر هفته گذشته در جنوب کشور به پا شد و شعله های آن حتی باعث وحشت کشورهای همسایه گردیده بود صبح امروز به مدد مبارزان آتش، فروکش کرد .
درس آتش سوزی پتروشیمی بوعلی به روابط عمومی ها
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، حادثه ای که در قلب پتروشیمی کشور آن هم در زمان تعطیلات عید سعید فطر یکی از قطب های پتروشیمی کشور را مورد حمله قرار داد، توانست نقش پر رنگ روابط عمومی ها را بار دیگر در این دست وقایع بازگو کند . حادثه ای که اگر به موقع اطلاع رسانی و عمق آن بازگو نمی شد قطعا می توانست مخاطرات بیشتری را با خود به همراه داشته باشد.   تا پیش از این اگر اتفاقی در صنعت نفت کشور پیش می آمد، وظیفه روابط عمومی ها تنها به  " ماله "  کشیدن ها و صدور تکذیبیه ها ختم می شد اما در این حادثه شاهد آن بودیم که روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس در همان ساعات اولیه وقوع این اتفاق، یک تنه مسئولیت سخنگویی و شفافیت این حادثه را بر عهده داشت و این مهم کمتر در حوادث گذشته به چشم می خورد . روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس بلافاصله پس از وقوع این حادثه در قامت تنها سخنگویی که در آن شرایط در دسترس بود توانست جزئیات این حادثه را به صورت واقعی منعکس نماید و تا پایان کار یار و یاور رسانه ها در انعکاس دقیق اخبار باقی ماند . اما بعد از وسیع تر شدن دامنه حادثه پتروشیمی بوعلی سینا ، روابط عمومی منطقه ویژه پتروشیمی و همچنین روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز به جمع منعکس کنندگان واقعی و لحظه ای اخبار حادثه اضافه شدند . بر طبق رسمی که همواره جاری است ، روابط عمومی ها در اینگونه مواقع به دنبال راه فرار و توپ را به زمین دیگران انداختن هستند و همین امر فضا را برای شایعه سازان مساعد می نماید ، در حالیکه در حادثه هفته گذشته در پتروشیمی بوعلی سینا به دلیل اشراف کامل روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس ،منطقه ویژه و شرکت ملی صتایع پتروشیمی و همچنین سعه صدر مسئولین این واحد در پاسخگویی به خبرنگارانی که امکان حضور در این منطقه را نداشته اند ، با کمترین تکذبیه ها مواجه بودیم . حادثه پتروشیمی بوعلی سینا با تمام سختی ها و نگرانی ها و همچنین خوشبختانه بی هیچ صدمات جانی، از کنارمان مانند سایر حوادث صنعتی گذشت . تمامی امید مان بر این است که در آینده شاهد اینچنین حوادث در صنایعی پرمخاطره ای همچون نفت و گاز نباشیم اما با توجه به عدم توجه مسئولین به پارامترهای ایمنی حین کار ، وقوع این حوادث اجتناب ناپذیرند! پس بهتر آن است که روابط عمومی های شرکت های نفتی، در هنگام وقوع حوادث ، جای آنکه تلفن های خود را خاموش و یا از دسترس خارج کنند ، نسبت به اطلاع رسانی سریع ، به موقع و البته صحیح اقدام نمایند و عملکرد روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس را در این حادثه که می توانست به یک بحران جدی برای صنعت نفت تبدیل شود نصب العین خود قرار دهند .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


سلام
با سلام
سخنگوی کمیته بحران سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بود. نه هلدینگ خلیج فارس لطفا اخلاق حرفه ای خبرنگاری را رعایت فرمایید.
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی