۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۴۵۲۸۱
نژاد سلیم با اشاره به حادثه پتروشیمی بوعلی سینا:

آتش سوزی شاخص‌های بورس را تغییر نخواهد داد

عادل نژادسلیم اظهار کرد: با توجه محاسبات انجام گرفته از خسارت آتش سوزی اخیر پتروشیمی بوعلی سینا نسبت به حجم تولید محصولات و سهام هلدینگ خلیج فارس در بازار سرمایه که حدود سه هزارم است، سهام این هلدینگ در طی معاملات روزجاری دچار ریزش بسیار نخواهد شد.
 آتش سوزی شاخص‌های بورس را تغییر نخواهد داد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، اقتصاد ایران در 100 سال گذشته وابستگی شدیدی به حوزه نفت دارد و پیش بینی‌ها مبنی بر آن است که با آتش سوزی اخیر پتروشیمی بوعلی قیمت نفت و محصولات پتروشیمی دستخوش تغییر شده و از سوی دیگر ارزش کلی بازار سهام و سهم هلدینگ خلیج فارس با کاهش روبرو خواهد شد.  بعد از گذشت بیش از 2 روز از آتش سوزی یکی از مخازن پتروشیمی بوعلی و خاموش شدن آن در ساعت 3 بامداد روز شنبه نگاه‌ها به صنعت پتروشیمی و نفت تغییر خواهد کرد زیرا صنعت نفت یکی از مهم‌ترین و پردرآمدترین حوزه‌های اقتصادی کشور به حساب می‌آید و این موضوع در بداخلاقی‌های برخی از کشورهای رقیب در صنعت نفت قابل مشاهده است.
در حالی که پتروشیمی بوعلی شاهد آخرین زبانه‌های آتش بود، برخی از کارشناسان بازار بورس با تاکید بر اینکه پتروشیمی بوعلی زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس بوده و این هلدیگ و پتروشیمی‌های زیر مجموعه آن در بازار سرمایه ارزش گذاری می‌شوند، بر این باورند که ارزش سهام بازار بورس در طی معاملات روز جاری سقوط خواهد کرد و این سقوط بازار به واسطه کاهش شدید ارزش سهام هلدینگ خلیج فارس است.

در کنار این موضوع برخی صحبت‌ها و ارائه نظرات برای بازگشت پتروشیمی بوعلی سینا به مدار نیز حواشی را به همراه دارد که در این رابطه مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به اینکه واحدی که دچار آتش سوزی شده است ظرف دو تا سه ماه آینده راه اندازی خواهد شد، گفت: آتش سوزی اخیر عاملی بر کاهش ارزش سهام هلدینگ خلیج فارس و ریزش سهام بازار سرمایه نخواهد شد.

ثبات در روند بازار پتروشیمی
عادل نژادسلیم  اظهار کرد: با توجه محاسبات انجام گرفته از خسارت آتش سوزی اخیر پتروشیمی بوعلی سینا نسبت به حجم تولید محصولات و سهام هلدینگ خلیج فارس در بازار سرمایه که حدود سه هزارم است، سهام این هلدینگ در طی معاملات روزجاری دچار ریزش بسیار نخواهد شد.

وی افزود: در ساعات گذشته مسئولان امر نسبت به تهیه توضیحات در راستای ارائه در بازار سهام و بورس اقدام کرده‌اند که این توضیحات در سامانه کودال نصب و منتشر خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از راه اندازی واحد آرماتیک این پتروشیمی در چند روز آینده خبر داد و گفت: واحدی که در چند روز گذشته دچار حریق و آتش سوزی شده ظرف هفته های آینده بار دیگر راه اندازی خواهد شد و این در حالی است که واحد تندگویان در حال راه اندازی است.

همچنین مسئولان امر بر این باورند که آتش سوزی اخیر در پتروشیمی بوعلی در بازار محصولات پتروشیمی تأثیری نخواهد داشت و روند گذشته بازار همچنان حفظ خواهد شد.   منبع: میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی