۰
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۴۴۳۱۱

بنیانگذار عربستان سعودی کیست؟/تصاویر

عبدالعزیز سه سال بعد حجاز را نیز به قلمرو خود افزود و در سال ۱۹۲۷ طی قرار دادی با بریتانیا که به نام معاهده جده شناخته می شود استقلال و حاکمیت کامل نجد و حجاز را از آن خود کرد و با تاجگذاری در مکه پایه های حکومت آل سعود را در شبه جزیره عربستان گذاشت.
بنیانگذار عربستان سعودی کیست؟/تصاویر
به گزارش نفت ما،"ملک عبدالعزیز" یا "ابن سعود" بنیانگذار پادشاهی سعودی در سال 1902 و در پی کودتایی خونین توانسته بود حکومت بر ریاض را به دست آورد. او که در جریان جنگ جهانی اول روابط حسنه ای با بریتانیا برقرار کرده بود در سال 1922 بر کل منطقه نجد عربستان مسلط شد و حاکمیت آن را از دولت بریتانیا گرفت. در آن زمان انگلستان قیومت عربستان را از آن خود کرده بود و به موجب توافقی با فرانسه بر سر تقسیم کشورهای عربی پس از فروپاشی امپراتوری عثمانی در سال 1916 این کشور را تحت نفوذ خود داشت. عبدالعزیز سه سال بعد حجاز را نیز به قلمرو خود افزود و در سال 1927 طی قرار دادی با بریتانیا که به نام معاهده جده شناخته می شود استقلال و حاکمیت کامل نجد و حجاز را از آن خود کرد و  با تاجگذاری در مکه پایه های حکومت آل سعود را در شبه جزیره عربستان گذاشت. او در سال 1932 حاکمیت خود را به کل شبه جزیره گسترش داد و پادشاهی عربستان سعودی را تشکیل داد. در زمان حکومت او کشف نفت در عربستان اتفاق افتاد و ثروت قابل توجهی نصیب این کشور کرد. عبدالعزیز تا سال 1953 که از دنیا رفت پادشاه عربستان سعودی بود. عبدالعزیز در دهه 1930 میلادی، زمانی که خود را پادشاه شبه جزیره عربستان خواند   عبدالعزیز در زمان جنگ با قبایل و حاکمان شبه جزیره در دهه 1930 میلادی   عبدالعزیز در کنار "سرپرسی کاکس"(نفر سوم از راست) و شماری از مستشاران نظامی بریتانیا در خاورمیانه   کاخ عبدالعزیز در ریاض عربستان. سال 1917   عبدالعزیز در کنار شماری از اعضای خاندان آل سعود؛ ردیف عقب از چپ به راست: ناشناخته؛ فیصل بن حشر؛ فیصل بن راشد؛ عبدالعزیز ابن سعود؛ سعود بن عبد العزیز عرفه؛ ترکی بن سعود؛ سعود بن عبدالرحمان آل سعود؛ ناشناخته. ردیف جلو (کودکان): فهد (پسر سعد). خالد و محمد (پسران عبدالعزیز ابن سعود)؛ فیصل و سعود (پسران سعد).     ناهار وینستون چرچیل با عبدالعزیز در هتل "اوبرگ دولاک" در "فیوم" مصر. سال 1945    عکس گروهی حاضران پس از نشست "فیوم" در مصر؛ نشسته (چپ به راست) عبارتند از: لرد کیلرن، سفیر بریتانیا در مصر؛ امیر منصور، پسر پادشاه و وزیر دفاع عربستان؛ امیر عبدالله، برادر پادشاه عربستان. وینستون چرچیل، نخست وزیر بریتانیا؛ عبدالعزیز ابن سعود؛ آنتونی ایدن، وزیر امور خارجه بریتانیا؛ امیر محمد، پسر پادشاه عربستان، سر ادوارد گریگ. ایستاده (چپ به راست) عبارتند از: شیخ یوسف یاسین شیخ برهیر؛ شیخ حافظ واهب؛ شیخ عبدالله سلیمان.   دیدار ملک عبدالله پادشاه اسبق اردن با عبدالعزیز در ریاض. سال 1948   ملک عبدالعزیز و ولیعهد بن عبدالعزیز در جریان افتتاح خط آهن ریاض به دمام. سال 1951   ملک عبدالعزیز در سال های پایانی عمر   ملک عبدالعزیز در سال های پایانی عمر   ملاقات فرانگلین روزولت رئیس جمهور امریکا و عبدالعزیز. سال 1945   منبع: فرادید                      
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


رزمنده
عربستان سعودی جنایتکارشماره یک درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک در حملات خود به یمن از بمب های خوشهای ساخت مدعیان دفاع ازحقوق بشرمانند آمریکا و انگلیس استفاده کرده است.
رئیس شورای ضد امنیت سازمان بی ملل متحد چشم خود به روی جنایات عربستان سعودی وآمریکا وانگلیس بسته است.
شورای ضد حقوق بشرسازمان بی ملل متحد اقدامات جنایتکارانه آمریکا ومتحدانش علیه یمنی ها را نادیده گرفته است.
آمریکا وانگلیس واسرائیل درجنگ علیه یمن شریک عربستان هستند.
حمایت آمریکا وانگلیس عامل استفاده عربستان ازتسلیحات ممنوعه است.
رژیم صهیونیستی وآمریکا وانگلیس وعربستان وترکیه با سکوت جامعه جهانی درمنطقه خاورمیانه جنایت می کنند.
سازمان های مدعی حقوق بشرچرا دربرابرجنایات آمریکا ومتحدانش درمنطقه خاورمیانه سکوت کرده اند.


رزمنده
داعش یکی ازدستگاه های دولت عربستان است.
تروریسم با شرفترازاین ملت نجس وحشی عربستان سعودی هستن.
سگ وحشی یمن با شرفترازاین مردم نجس وحشی عربستان سعودی هستن.

عربستان ثابت کرد که دوست واقعی تروریست ها است.
عربستان درجنایت های تروریست های شریک است.
دولت عربستان شریک ریخته شدن خون عراقی ها ویمنی ها وسوری هاست.
عربستان دشمن درجه یک دین اسلام وقرآن ومسلمانان وبشریت است.