۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۳۲۲۵۳

کاهش۲۰درصدی سود پتروناس

به گزارش نفت ما ،مدیر عامل شرکت نفت و گاز ملی مالزی (پتروناس) روز پنجشنبه با تاکید بر اینکه با ورود نفت ایران به بازار جهانی پس از لغو تحریم ها قیمت نفت تا چند سال ثابت می ماند، از کاهش 20 درصدی سود این شرکت که کمک کننده به بودجه دولت مالزی است، خبر داد.    'وان ذوالکیفلی وان عارفین' مدیر عامل پتروناس، عرضه بیش از تقاضای جهانی نفت و ورود تولیدکنندگانی مانند ایران به بازار جهانی و کاهش قیمت ها را عامل کاهش سود پتروناس در سال جاری اعلام کرد و گفت که این کاهش سود باعث شد میزان پرداختی این شرکت به دولت مالزی در سال جاری به طور قابل توجهی کاهش یابد.
سود بدون پرداخت مالیات شرکت ملی نفت و گاز مالزی موسوم به پتروناس در سه ماهه سوم منتهی به 30 سپتامبر سال جاری حدود یک میلیارد دلار در مقایسه با سال گذشته کاهش یافت.
مدیر عامل پتروناس، گفت که درآمدهای این شرکت به دلیل تداوم کاهش بهای جهانی نفت و همچنین تداوم عرضه بیش از تقاضا باعث کاهش 25 درصدی سود پتروناس شده به گونه ای که این رقم از 80 میلیارد رینگیت (20 میلیارد دلار) به حدود 60 میلیارد رینگیت (15 میلیارد دلار) رسیده است.
وی هنگام ارائه عملکرد سومین فصل سال مالی این شرکت به خبرنگاران گفت که بهای هر بشکه نفت در سه ماهه سوم سال گذشته 101 دلار بود که این رقم در سه ماهه دوم امسال به 62 دلار و در سه ماهه سوم به 50 دلار رسید.
مدیر عامل پتروناس همچنین پیش بینی کرد بهای جهانی نفت به دلیل لغو تحریم های ایران و ورود کشورمان به عنوان یک تولید بزرگ نفت به بازار جهانی باعث ثبات قیمت نفت در چند سال آینده شود.
این مقام مالزیایی همچنین اعلام کرد کاهش بهای جهانی نفت و طولانی بودن این کاهش باعث می شود پتروناس در سال آینده تنها کمتر از سه میلیارد دلار به دولت کمک کند که این رقم سال گذشته حدود 7 میلیارد دلار بوده است.
یک دلیل کاهش کمک پتروناس به دولت ناشی از تفاوت ارزش رینگیت در سال 2014 و 2015 به نسبت دلار است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد به رغم اینکه صنعت نفت در سطح جهانی بیش از 200 هزار نیروی کار خود را کاهش داده است اما این شرکت قصد ندارد متصدیان مشاغل دائم را کاهش دهد.
به گفته مدیر عامل پتروناس، در حال حاضر سه هزار و 700 شرکت مرتبط با حوزه نفت و گاز در زیر مجموعه این شرکت مالزیایی ثبت شده اند.
'ذوالکیفلی' با اشاره به دستاورهای شرکت پتروناس اعلام کرد که این شرکت در سه ماهه سوم امسال در مقایسه با سال گذشته چهار درصد افزایش تولید داشته و با افزایش تولیدات پیشین یا تولیدات جدید عمدتا در کشورهای مالزی، ویتنام، اندونزی و جمهوری آذربایجان میزان تولید این شرکت به دو میلیون و 300 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
در همین حال 'ایخال عبدالرحمان' نماینده منطقه خاورمیانه شرکت نفت پتروناس براساس گزارش رسانه های کشورمان آمادگی این شرکت را به منظور ازسرگیری واردات روزانه 50 تا 60 هزار بشکه نفت از ایران با لغو تحریم ها اعلام کرد .  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی