۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
کد مطلب : ۳۲۰۷۸

انرژی خورشیدی ۱۵ درصد تجارت توتال می‌شود

به گزارش نفت ما ،مدیرعامل شرکت نفتی توتال فرانسه گفت: انرژی خورشیدی می‌تواند تا سال 2030 به 15 درصد مجموع دارایی‌های شرکت نفتی توتال برسد.
 پاتریک پویان مدیرعامل توتال که تقریبا یک سال قبل به عنوان مدیر اجرایی این شرکت منصوب شد افزود: توتال سه میلیارد دلار در انرژی خورشیدی سرمایه‌گذاری کرده که در حال حاضر سه درصد داراییهای این شرکت را تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم انرژی خورشیدی یک بازار در حال رشد است و ظرف 15 سال دیگر سه درصد مجموعه ما نخواهد بود، بلکه به حدود 10 الی 15 درصد خواهد رسید.

شرکت نفتی توتال که ارزش آن 112 میلیارد یورو(120 میلیارد دلار) برآورد می‌شود، در سال 2011 با خرید شرکت آمریکایی سان‌پاور به قیمت یک میلیارد و 300 میلیون دلار وارد تجارت انرژی خورشیدی شد. خرید سان‌پاور توسط توتال یکی از بزرگترین خریدهای یک شرکت نفت و گاز در بازار انرژی‌های تجدید‌پذیر بوده است.

در شرایطی که پویان اذعان دارد نفت و گاز هنوز باعث تولید حدود 40 درصد CO2 جهان است، افزود: زغال ‌سنگ در حال حاضر آلاینده بزرگتری است و برق تولیدی از گاز طبیعی تقریبا نصف برق تولیدی از زغال سنگ CO2 تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه توتال روز به ‌روز روی گاز طبیعی تمرکز می‌کند، افزود: زغال‌ سنگ مشکل شماره یک حال حاضر و دشمن شماره یک محیط زیست که باید درباره آن صحبت شود.

وی همچنین گفت: توتال سوددهی تمام پروژه‌های سرمایه‌گذاری خود را با محاسبه 25 یورو هزینه CO2 در هر تن می‌سنجد.

مدیرعامل توتال افزود: به محاسبه یک قیمت جهانی برای CO2 اعتقاد ندارد اما افزود باید تا جایی که ممکن است یک مکانیسم قیمت‌گذاری کربن در مناطق جهان برقرار شود.    منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی