۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
کد مطلب : ۳۰۱۴۸

استقرار لانچر "موشک‌های سطح به سطح"ایران در نزدیکی مرز عربستان؟!/ تصاویر

پس از "فاجعه منا" و کشته شدن هزاران نفر در اثر بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی سعودی‌ها در "رمی جمرات"، جهان اسلام یکپارچه به سیاست‌های اشتباه سعودی‌ها در این فاجعه معترض شدند. بدتر از این موضوع انکه برخی زمزمه‌ها شنیده می‌شد مبنی بر اینکه سعودی‌ها قصد دارند پیکرهای جان‌باختگان "فاجعه منا" را در مکه به خاک بسپارند.


** هشدار صریح فرمانده معظم کل قوا

"حضرت آیت‌الله خامنه‌ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا در جمع دانشجویان دانشگاه علوم دریایی نداجا فرمودند؛ کوچکترین بی‌احترامی به پیکرهای مطهر و یا حجاج پاسخ سخت و خشن جمهوری اسلامی ایران را درپی خواهد داشت. پس از بیانات مقام معظم رهبری این سوال مطرح می‌شود که ابعاد پاسخ سخت و خشن جمهوری اسلامی ایران چیست و سعودی‌ها در چه حوزه‌هایی از پاسخ سخت و خشن جمهوری اسلامی ایران متاثر می‌شوند. یکی از ابعادی که درباره پاسخ سخت و خشن جمهوری اسلامی ایران دیده می‌شود، توان بازدارندگی و نظامی کشورمان بوده که در ابعاد مختلف می‌تواند به همراه داشته باشد.

 


  **پاسخ‌های سخت و خشن در حوزه نظامی

** پاسخ موشکی ایران

یکی از نقاط مثبت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توان موشکی بالای کشورمان در منطقه غرب آسیا است و امروز کشورمان با داشتن هزاران موشک و راکت توانمندی‌های بالقوه و بالفعلی دارد. اگر نگاهی به توپولوژی عربستان در منطقه غرب آسیا داشته باشیم از مسیر آبی (خلیج فارس) هم مرز جمهوری اسلامی ایران بوده و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند انواع موشک‌ها را برای ضربه زدن به زیرساخت‌های حیاتی عربستان به کار ببرد.

وسعت عربستان بیش از 2 میلیون و 140 هزار کیلومتر با جمعیت کمتر از 30 میلیون نفر بوده که استان‌های "ناحیه شرقیه"، "عسیر"، "نجران" و "جیزان" جزو استان‌های راهبردی و درآمدزا برای سعودی‌ها محسوب می‌شود. البته "ریاض" و شهرهای مرکز نیز شرایط ویژه‌ای دارند که شلیک چند موشک می‌تواند تمام استان‌های عربستان را ملتهب کند.

موشک‌های کلاس‌های مختلف ایران در ابعاد، برد و قدرت‌های تخریب گوناگون همچون "زلزال"، "خلیج فارس"، "فاتح 110"، "قیام"، "شهاب 2"، "شهاب 3"، "قدر F"، "سجیل"، "یاعلی"، "هرمز 1 و 2" می‌توانند تمام منافع زیرساختی، راهبردی و اقتصادی را هدف قرار دهند که از جمله آنها می‌توان به هدف قراردادن شرکت نفتی "آرامکو"، "تاسیسات نفتی"، "نیروگاه‌های برق"، ساختمان‌های حساس و حیاتی آل سعود  اشاره کرد.


   








سه استان "نجران"، "جیزان" و "عسیر" و همچنین "ریاض" پایتخت عربستان شدیدا در تیررس موشک‌های قدرتمند جمهوری اسلامی ایران هستند. برای مثال فرض کنید موشک قریب به 2000 کیلومتری "سجیل" با وزن بین 26 تا 30 تن اگر به یکی از نقاط حساس عربستان برخورد کند، چه خسارات تاسف‌باری را برجای می‌گذارد.

 



  **پاول: جنگ با ایران به معنای بازگشت عربستان در طول چند ساعت به قبل از عصر صنعتی شدن است/دل بستن به یک ارتش ضعیف کار اشتباهی بود
  کالین پاول در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" آمریکا بیان کرد: ما به دوستان سعودی خود نصیحت کردیم که دست از مجادله بردارند؛ زیرا دست عربستان برای ایرانی ها رو شده و جنگ با ایران به معنای بازگشت عربستان در طول چند ساعت به قبل از عصر صنعتی شدن است.  
وزیر امور خارجه اسبق آمریکا همچنین گفت: کشورش با آزاد گذاشتن دست عربستان برای حمله به یمن اشتباه کرد؛ آمریکا نباید گول وعده های سعودی‌ها درخصوص پیروزی در این جنگ را می‌خورد.   پاول فاش کرد: سلمان بن عبدالعزیز، شاه سعودی، و فرزندش تعهد دادند که جنگ بیش از 10 روز طول نکشد و ارتش سعودی قادر است که روز هفتم جنگ وارد شهر صنعا، پایتخت یمن، شود.
  وزیر امور خارجه اسبق آمریکا افزود: نتیجه فاجعه بار بود. بعد از گذشت یک ماه و نیم بمباران یمن، داد و فریادهای همپیمانان سعودی خود را شنیدم که درخواست کمک می کنند؛ زیرا یمنی ها در داخل یمن کارهای غیرمنتظره ای انجام دادند که کسی تصور نمی کرد. کالین پاول گفت: ما با دل بستن به یک ارتش ضعیف و وزیر دفاعی که تفکری درباره عبارت جنگ ندارد، اشتباه کردیم.  


**لانچر موشک‌های حزب الله برای عوامل سعودی دردسرآفرین خواهد بود

دومین محور پاسخ جمهوری اسلامی ایران از جانب محور مقاومت در منطقه غرب آسیاست. حزب‌الله لبنان امروز با لانچرهای موشک‌هایی که در اختیار دارد، می‌تواند عوامل سعودی را در تمام منطقه دچار مشکل کند.  هزاران نفری که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند، آماده‌اند تا پاسخی درخور توجه به عربستان بدهند؛ طبق برآوردهای انجام شده، حزب‌الله با ذخایر موشکی که دارد می‌تواند روزانه 1200 موشک روی لانچر بفرستد و این توانمندی می‌تواند سعودی و متحدان آن را به دردسر بیندازد. ضمن آنکه کماندوهای حزب الله را نیز نباید دست کم گرفت زیرا از سال 2006 تا کنون در جنگ‌های منطقه‌ای با رژیم صهیونیستی و عوامل داعش جنگیدند و بیش از هرزمان پختگی و تجربه مقابله با عوامل ارتجاعی را دارند.


  " ژنرال کوبی باراک، با هشدار درباره هرگونه ناهماهنگی در صفوف سربازان اسرائیلی که موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از آنها خواهد شد، با فراخوان سربازان دوره احتیاط به خدمت، در مورد پیامدهای جنگ آینده با حزب الله لبنان و لزوم آمادگی و هماهنگی برای مقابله با آن تاکید کرد. وی افزود: افسران باید درک کنند که جنگ واقعی از جبهه داخلی آغاز خواهد شد.


"یک موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی از اصابت 1200 موشک حزب الله به طور روزانه به مناطق اسرائیلی در صورت وقوع جنگ جدید خبر می‌دهد".  ژنرال باراک در این زمینه گفت: در جنگ آینده، نخستین روز شاهد شلیک موشک‌های دقیق حزب الله به مراکز مهم ارتش مانند انبارهای مهمات، پایگاه‌های کمک رسانی و لجستیک آن‌ها خواهیم بود.


 
 
** خلیج فارس و قدرت بلامنازع سپاه پاسداران

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی سپاه توانسته با مدیریت بکار بردن انواع تاکتیک‌ها و ادوات نظامی در نبرد ناهمگون دست بالایی داشته باشد و به گفته "دریادار فدوی" این توانمندی برای مقابله با آمریکا تدارک دیده شده و نه عربستان. اما اگر نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری سعودی از خلیج فارس بخواهند عبور کنند در زمان پاسخ سخت و خشن جمهوری اسلامی ایران با "مشت آهنین" سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وخصوصا نیروی دریایی سپاه (ندسا) مواجه می‌شوند و این موضوع ترانزیت نفت و اقتصاد سعودی را با مشکل جدی مواجه می‌کند.


**واکنش‌های سه‌گانه چیست؟

"واکنش‌های سه‌گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" به مجموعه‌ای از اقدامات گفته می‌شود که منجر به ایجاد بازدارندگی قبل از هرگونه درگیری می‌شود. این اقدامات شامل استفاده از پاترول کرفت‌ها یا شناورهای تندرو مجهز به موشک (Patrol Craft)، مین ریزی دریایی (Mine Warfare) و موشک‌های ضد کشتی (Antiship Missile) که مجموعه این اقدامات را می‌توان از زبان "دکتر علی لاریجانی" تحت عنوان تدبیر هوشمندانه نام برد.

 





 
خبرگزاری Xinhua نیز گزارش داد: قایق ذوالفقار یکی از قایق‌های تندروی سپاه پاسداران است که با سرعت 70 گره‌ دریایی (82 مایل در ساعت) می‌تواند در ارتفاق موج 1/2 به خوبی مأموریت‌های محوله  خود را انجام دهد. سایت Global Bearings در خصوص توان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: نیروهای سپاه پاسداران با داشتن  پرسنل متخصص و متبحر و هزاران قایق تندرو توانایی بسیار زیادی در تأمین امنیت منطقه دارند.



** تاکتیک "تعامل با جهان" دولت یازدهم ضربه کاری به سعودی‌ها خواهد زد

با روی کار آمدن  "دولت یازدهم"، دیپلماسی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف گسترش یافته و ایران توانسته با کشورهای مختلف با تاکتیک "تعامل با جهان" ارتباط برقرار کند و یقینا پاسخ سخت و خشن جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی، رایزنی وزیر خارجه با کشورهای همپیمان، دوست و همسو و با کشورهای دیگری که اشتراک نظر دارند،  می‌تواند انجام شود و در این زمینه محکومیت دیپلماتیک سعودی‌ها صورت گیرد. وزیر خارجه و رئیس جمهور  می‌توانند با حضور فعال در عرصه بین‌المللی نقش‌آفرینی مثبتی در این زمینه داشته باشند.


امروز با پیگیری دیپلماسی منطقه‌ای و بین المللی دیگر متحدان سعودی‌ها کمتر به سناریوی "ایران هراسی" پادشاهی عربستان اهمیت می‌دهند و این موضوع نشان می‌دهد، دستگاه دیپلماسی در منطقه و جهان می‌تواند نقش آفرینی مثبتی داشته باشد و تاکنون نیز به نسبت عملکرد قابل قبولی داشته است.



در مجموع ابعاد "پاسخ سخت و خشن" ایران حمله به زیرساخت‌های سعودی، روی لانچر فرستادن موشک‌های سطح به سطح زمین و دریا پایه، کنترل خلیج فارس، دیپلماسی بین‌المللی و تاکتیک تعامل با جهان  و ... است. منبع:باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


همه این جنگ افذارها برای کشتن ادمهای فقیر و درامد زایی ثروتمندان است جنگ خانمان سوز است هیچوقت نباید خوشی کرد
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی