۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۲۸۶۰۳

آذربایجان دروازه ورود گاز ایران

به گزارش نفت ما، علی لاریجانی، جمهوری آذربایجان را مسیر مناسبی برای انتقال گاز ایران به اروپا دانست و تصریح کرد: همکاریهای نزدیکتر دو کشور در زمینه های نفت و گاز می تواند بیش از پیش گسترش یابد.   علی لاریجانی، جمهوری آذربایجان را مسیر مناسبی برای انتقال گاز ایران به اروپا دانست و تصریح کرد: همکاریهای نزدیکتر دو کشور در زمینه های نفت و گاز می تواند بیش از پیش گسترش یابد.
به گزارش شانا، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه دیدارهای خود با همتایان پارلمانی در نیویورک در حاشیه چهارمین اجلاس سران کشورهای جهان، با رئیس مجلس آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی لاریجانی با اشاره به روابط دیرینه دو کشور همسایه و مشترکات فرهنگی، توسعه مناسبات به ویژه در زمینه های سیاسی و اقتصادی را خواستار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، جمهوری آذربایجان را مسیر مناسبی برای انتقال گاز ایران به اروپا دانست و گفت: همکاری های نزدیکتر دو کشور در زمینه های نفت و گاز می تواند بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس مجلس جمهوری آذربایجان نیز ضمن دعوت از آقای لاریجانی برای سفر به باکو، از آغاز رایزنیهایی میان کشورش با طرفهای اروپائی برای احداث کمربند گازی خبر داد.

اوکتای اسداف احیای جاده ابریشم از طریق ترکیه و گرجستان را فرصت مناسب دیگری برای توسعه مبادلات کشورش با ایران خواند و گفت: در صورت تکمیل بیست کیلومتر از راه آهن جمهوری آذربایجان به آستارای ایران، تحول مهمی در این زمینه رخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت چهارمین دور اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بین المجالس جهان از نهم تا یازدهم شهریور با حضور ١٣٣ کشور با موضوع «صلح، دموکراسی و توسعه از نگاه مجلس» در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی