۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۲۸۴۳۸

رشد قیمت نفت، بازارهای عربی را زنده کرد

به گزارش نفت ما،افزایش قیمت نفت در هفته گذشته بسیار بی سابقه بود به طوری که طی 6 سال گذشته، نخستین بار بود که قیمت این کالا طی 7 روز متمادی با رشد مواجه شد.   به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، بورس عربستان سعودی به دنبال افزایش قیمت نفت با رشد شاخص ها همراه شد در حالی که دیگر بازارهای حوزه خلیج فارس و خاورمیانه نیز روند افزایشی را در پیش گرفتند.
افزایش قیمت نفت در هفته گذشته بسیار بی سابقه بود، به طوری که طی 6 سال گذشته، نخستین بار بود که قیمت این کالا طی 7 روز متمادی با رشد مواجه شد.
براساس این گزارش، با افزایش قیمت نفت، شاخص تداول رشد 4.5 درصدی را در ریاض تجربه کرد و قیمت سهام شرکت صنعتی سعودی بیسیک، بزرگترین تولیدکننده مواد پتروشیمی در دنیا با رشد 7.4 درصدی قیمت سهام همراه شد و شاخص دی اف ام بورس دوبی نیز رشد 2.1 درصدی را از آن خود کرد.
در ادامه، قیمت نفت خام برنت با رشد 10 درصدی در هفته گذشته معامله شد در حالی که چشم انداز اقتصادی جهان روند مثبتی را در پیش گرفت و رشد اقتصادی در آمریکا نیز با افزایش همراه شد.
در این بین، 6 کشور حوزه خلیج فارس بیشتر درآمد خود را مدیون نفت هستند و عربستان نیز به تنهایی در حدود 90 درصد از درآمد خود را از نفت و درآمدهای نفتی به دست می آورد.
وداع آل طاها مدیر سرمایه گذاری گروه خدمات مالی آل زرعونی در این خصوص اظهار داشت: حرکت بازارها در هفته های گذشته بسیار غیر قابل باور بود که نفت نیز در این میان تأثیرگذار بود اما خوشبختانه آخرین روزهای کاری هفته، بازارها به روال قبلی و روند مثبت بازگشتند.
در این میان، شاخص ابوظبی با رشد 0.9 درصدی رو به رو شد، در بورس قطر افزایش 1.2 درصدی شاخص اصلی به چشم می خورد و کویت نیز با رشد 0.4 درصدی شاخص اصلی همراه شد.
بورس عمان با افزایش 1.3 درصدی شاخص اصلی معاملات را به پایان برد و بحرین نیز با افزایش 0.2 درصدی شاخص کل رو به رو شد.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی